monitorulcj.ro Menu

Noutati la examenul pentru permisele de conducere

 Astfel, la sfirsitul lunii viitoare vor fi inaugurate noile sali de examinare, in prezent in constructie, din subsolul prefecturii. Din momentul in care aceste 3 sali vor fi pregatite pentru primirea candidatilor, toate celelalte 8 sali, in care in prezent se dau examene pentru permisul de conducere din judet, vor fi dezactivate. Modificarea ii priveste in cea mai mare masura pe acei candidati care nu sint din Alba Iulia si care vor fi nevoiti sa vina, pentru examen, in municipiul resedinta de judet. Actualmente, pentru examenul teoretic, sint puse la dispozitia candidatilor 4 sali in Alba Iulia, 2 sali in Sebes, o sala in Blaj si o sala Aiud. Seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Alba, inspectorul Aurel Novac, ne-a declarat ca aceasta masura drastica a fost luata pentru a putea asigura acelasi nivel de examinare pentru toti candidatii si pentru a elimina o data pentru totdeauna suspiciunile cu privire la corectitudinea rezultatelor. Si asta pentru ca, in cele 3 sali de examinare, vor fi instalate camere video, care-i vor supraveghea atit pe candidati in timp ce dau examenul cit si pe examinatori in timp ce corecteaza chestionarele. Aurel Novac a mai spus ca nu vede nici o problema in faptul ca toti doritorii de permis de conducere din judet vor fi nevoiti sa se deplaseze la Alba Iulia, ci din contra, considera ca, prin eliminarea suspiciunilor, perceptia populatiei asupra ceea ce inseamna examenul pentru permisul de conducere are de cistigat. De altfel, daca vrei sa candidezi pentru un loc intr-o facultate oarecare, de exemplu, trebuie sa te duci sa dai examenul de admitere acolo unde este sediul institutiei. Cu toate acestea, teoria suna bine, dar practica ne omoara, din nou. Asta pentru ca, cele 3 sali din subsolul prefecturii, cu o capacitate totala de 130 de locuri, nu vor putea functiona in acelasi timp. Nu din cauza motivelor tehnice, ci din cauza lipsei de personal. Astfel, fiecare comisie de corectare este formata din cel putin 2 membrii, fiecare dintre ei lucratori in cadrul serviciului public. Numai ca, in acest serviciu lucreaza doar 17 oameni, cu sef cu tot. Dintre ei, doar 7 sint atestati pentru examinari, din care unul este seful serviciului care se ocupa numai cu activitati de control. Teoretic ar suna bine, 6 oameni, cite doi in fiecare sala, matematic da rezultatul. Problema practica este insa alta: acesti oameni au diverse atributii in cadrul serviciului, unii cu inmatricularea, altii cu permisele, fie ele noi, fie vechi care trebuie preschimbate. De asemenea, cei 7 sint cei mai experimentati din cadrul institutiei si nici nu se poate pune problema ca ei sa plece toti odata la examinari, pentru ca asta ar insemna inchiderea ghiseelor. Asa ca, desi cele trei sali vor fi gata in maxim o luna, de functionat, practic, vor functiona doar una, maxim doua, in paralel. Planuri de viitor Pe linga aceste modificari, destul de importante, ale modului in care se va desfasura examenul teoretic, Aurel Novac a declarat ca se prefigureaza si modificari ale examenului practic de conducere. Astfel, mai multi sefi de astfel de servicii, din diverse localitati, au propus guvernului o modificare legislativa care le va asigura autonomia financiara. Practic, este vorba despre destinatia pe care o iau banii proveniti atit din taxa de inmatriculare a autovehiculelor, cit si din taxa de examinare. Propunerea sefilor de servicii vizeaza transferarea acestor bani de la bugetele locale sau judetene, la bugetul prefecturilor. Din acesti bani, daca propunerea va fi aprobata la Guvern, urmeaza ca fiecare serviciu, in parte, sa faca investitiile pe care le considera necesare. Astfel, Aurel Novac a declarat ca ar dori ca serviciul sa aiba propriile masini, pe care sa fie examinati candidatii. In prezent, examinatorii sar din masina in masina in functie de instructor, folosind masinile acestora. La drept vorbind, acest sistem avantajeaza candidatul, care da examenul pe aceeasi masina pe care a facut scoala. Pe de alta parte, orice sofer ar trebui sa conduca bine, indiferent de ce masina este vorba. In cazul in care initiativa legislativa va fi aprobata, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Alba, planuieste sa achizitioneze 3 autoturisme si 2 camioane, ceea ce ar rezolva necesarul logistic pentru proba practica. Ar mai fi nevoie de un autobuz, dar, avind in vedere ca examene pentru categoria «D» se dau cel mult odata pe luna, acesta poate fi foarte bine si inchiriat.

comments powered by Disqus