monitorulcj.ro Menu

Biletele la judet

Bune si releUnii locuitori ai judetului, e drept, din ce in ce mai putini, pastreaza inca obiceiul sa se adreseze „mai sus" de organele locale. Cu rugaminti, cu pire, cu pile si alte cereri de ajutor, 106 cetateni s-au adresat anul trecut forului judetean. Cu speranta ca problemele lor se vor rezolva favorabil. Putine dintre ele au fost adresate Centrului de informare, asistenta si consultanta, semn ca, in judet inca nu se cunosc prea multe despre acest compartiment. Si mai surprinzator, niciuna n-a fost redactata sau trimisa prin sistemul electronic, aproape necunoscut pentru cei mai multi locuitori ai judetului. PetitiiDintre cele 106 petitii, 38 au fost rezovate favorabil petentului, iar 68 nu si-au gasit raspuns favorabil. Au fost petitii provenite atit de la persoane juridice, cit si de la persoane fizice. Temele care se regasesc cel mai frecvent in petitii sint legate de asistenta sociala, protectia minorilor si a persoanelor cu handicap, disciplina in constructii, obtinerea unei locuinte, obtinerea unui loc de munca. Ele au fost repartizate compartimentelor de specialitate din cadrul aparatului propriu, institutiilor si serviciilor publice de sub autoritatea Consiliului Judetean, dirijate primariilor sau forurilor responsabile in domeniu. La toate petitiile a fost dat raspunsul in scris, in termenul prevazut de lege. „Rezolvat nefavorabil"Cele mai multe scrisori au fost trecute la rubrica rezolvat nefavorabil. „Multe din scrisorile de acest gen au venit la noi, desi au avut probleme pentru alte institutii. Altele au venit la CJS trimise de la alte organe ale statului - guvern, parlament, presedintie etc - si au fost dirijate catre institutiile capabile sa rezolve sau sa verifice cele semnalate. Sint, insa, si misive care dovedesc ca petentul nu cunoaste legea, opereaza cu mentalitati vechi, confunda moralitatea cu justitia, nu are acte doveditoare pentru ce afirma etc, aspecte care ne-au indreptatit sa-i respingem cererea sau sa-l indrumam catre institutii specializate", explica Andrei Polefka, secretarul judetului Sibiu.  Putine petitiiDaca ar fi sa luam in calcul numarul total al petitiilor, am ajunge la concluzia ca acesta este mic fata de cel al altor institutii de nivel judetean. Motivul, dupa cum afirma secretarul judetului, este si numarul mare de audiente asigurat de membrii consiliului, de comisiile de specialitate si, nu in ultimul rind, de constientizarea cetatenilor ca anumite probleme nu sint de competenta Consiliului.

comments powered by Disqus