monitorulcj.ro Menu

Liber pentru camioane spre UE

Italia, destinatia favorita„Una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntam erau in special destinatiile italiene, pe teritoriul italian. Speram sa nu mai avem asemenea probleme de acum inainte", spune Claudiu Podar, sofer de cursa lunga. El adauga ca numarul de autorizatii via Italia era limitat si, din aceasta cauza, transportatorii romani au pierdut bani si curse. Acum, conform informatiilor furnizate de IGCTI, situatia s-a schimbat pentru cele mai multe destinatii europene, companiile romanesti de transport care au nevoie sa calatoreasca prin Europa putind sa faca acest lucru liber.Au ramas pe licentaSistemul de alocare electronica de autorizatii de transport ramine in vigoare pentru destinatiile care nu fac parte inca din UE. Astfel, pentru cei care vor sa efectueze transporturi pe teritoriul Serbiei, Muntenegrului, Croatiei, Ucrainei, Norvegiei, Turciei, Marocului, Rusiei sau chiar al Albaniei, acestia vor trebui inca sa acceseze www.autorizatiiauto.ro pentru a solicita eliberarea unei autorizatii. Oficialii IGCTI spun ca una dintre aceste destinatii, mai exact Ucraina, a fost una dintre cele mai solicitate in cursul anilor trecuti. Oricum, „mult mai solicitata era Italia si exact acolo numarul de autorizatii eliberate era cel mai mic", spune si Mirel Bondor, sofer de tir. Practic, ministerul de resort negocia cu oficialii tarilor Uniunii Europene un numar de autorizatii ca urmare a faptului ca tarile UE s-au plins mereu de faptul ca transportatorii romani nu respecta normele de greutate si de mediu la Uniunea Europeana. Totusi, conform statisticilor, Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei a acordat in 2006 aproximativ 380.000 de autorizatii pentru transportul international de marfa si, mai mult, a alocat 780 de trasee nationale pentru transportul de persoane.

comments powered by Disqus