monitorulcj.ro Menu

Sibiul deceniului viitor

Specialistii arata ca flota Tursib nu poate face fata, deocamdata, cerintelor orasuluiDaca proiectele din cele peste 300 de pagini depuse la Agentia pentru Protectia Mediului, in vederea avizarii, ar prinde viata in afara hirtiei, Sibiul ar deveni, peste noapte, o adevarata metropola. De la cele mai mici detalii, pina la cele mai mari investitii, costurile transpunerii in realitate ar depasi lejer 120 de milioane de euro. Firma britanica WSP Group, in colaborare cu alte doua firme straine, a analizat zeci de modalitati de imbunatatire a traficului din oras si din afara lui, tinind cont de toate etapele necesare implementarii, dar si de normele europene in vigoare. Proiecte scumpeUnul din cele mai costitoare proiecte, de peste opt milioane de euro, are in vedere fluidizarea traficului in zona de nord, care incepe sa se aglomereze, pe fondul investitiilor imobiliare. Desi specialistii au amintit des si de problema traficului de linga Real, solutiile pe care le-au propus tin in special de semaforizare si de centura ocolitoare. Un alt proiect costisitor, de peste sapte milioane de euro, este construirea unei pasarele peste calea ferata intre strada Kogalniceanu si Calea Surii Mici. Parcari subteraneDesi in 2007 sibienii au mai cistigat citeva zeci de locuri de parcare in zona centrala, e limpede ca acestea nu sint suficiente. De aceea, propunerile de parcari subterane in Piata Unirii, Parcul Tineretului, Ocnei si „9 mai" par singurele solutii care stau in picioare. Si nici nu sint foarte costisitoare. Potrivit planului de transport urban, costurile sint estimate la 1.482.000 de euro, cu TVA inclus. Sistemele de semaforizare sincronizate intre ele si cele de informare a soferilor aflati in trafic, cu locurile disponibile de parcare si rute ocolitoare, in caz de aglomerari, sint alte solutii pentru decongestionarea traficului. In total, cinci milioane de euro pentru un sistem inteligent de tafic. Proiecte pentru TursibDincolo de fluidizarea traficului, un alt scop al proiectului este reducerea riscului de poluare prin modelul european de folosire a bibicletelor si a mijloacelor de transport in comun, in special de troleibuze si tramvaie. Varianta agreata si de Dumitru Ungureanu, directorul ARPM Sibiu. „Noi avem o mentalitate gresita. Ne jenam sa mergem cu mijloacele de transport in comun, preferam masinile. In alte tari din Europa, directorii circula cu metroul si tramvaiul", spune Ungureanu. Realizatorii proiectului arata insa ca Tursib nu e pregatita pentru un numar mai mare de calatori. „Cresterea rapida din domeniul auto a fost insotita de o crestere a prosperitatii orasului. Transportul public, pe de alta parte, nu poate face fata cerintelor orasului. Cu flota de vehicule vechi, servicii nesigure si masini supraaglomerate, el este evitat de localnici, care recurg la masini personale de indata ce si le pot permite", se arata in proiect. Tramvaie in orasVechiul proiect al primarului Johannis, acela de a aduce tramvaiul in oras, este propus si de realizatorii masterplanului, care vorbesc despre „infiintarea unei linii marginase de tramvai in jurul Sibiului, in sectoarele de dezvoltare Zona Industriala Vest, aeroport, Terezian, Zona Industriala Est, Calea Cisnadiei si Valea Aurie".

comments powered by Disqus