monitorulcj.ro Menu

Un sfert din dascali nu sint titulari pe post

Din materialul intocmit de conducerea Inspectoratului Scolar Judetean privind starea invatamintului in judet rezulta ca multe din scolile existente nici nu pot emite pretentii la rezultate bune ale elevilor. Unul din motivele care sustin aceasta ipoteza il constituie tocmai factorul principal in procesul de invatamint - cadrele didactice. In prezent, in scolile judetului doar 73,5 la suta din profesori sint calificati si titulari pe posturi. Din punct de vedere al gradului didactic detinut, in invatamintul preuniversitar judetean doar 0,13 la suta dintre cadrele didactice au doctorat, iar 43,5 la suta dintre acestea au doar definitivatul sau sint fara grad didactic, in timp ce gradul didactic I il detin 39,88 la suta din cadrele didactice. Printre cauzele depistate de cei de la ISJ cu privire la situatia corpului profesoral din invatamintul preuniversitar din judet sint enuntate exodul din invatamint spre alte domenii economice mai atractive din punct de vedere financiar si fluctuatia acestuia din mediul rural spre cel orasenesc. Un rol negativ in starea invatamintului de la sate il au, in opinia celor de la inspectorat, si capacitatea autoritatilor locale de concepere a proiectelor de finantare pentru modernizarea bazei materiale, precum si opozitia manifestata de administratia locala la ideile de restructurare a retelei scolare din judet  

comments powered by Disqus