monitorulcj.ro Menu

Invazia centrelor comerciale

Expansiunea centrelor comerciale la nivel national se va face simtita in urmatorii doi-trei ani cind dezvoltatorii locali si internationali vor construi peste 30 de proiecte, zece dintre acestea fiind anuntate in Bucuresti, potrivit unui raport al companiei Jones Lang LaSalle. “Cu o densitate a spatiilor comerciale de 25 metri patrati la 1.000 de locuitori fata de media europeana de 170 metri patrati, Romaniei ii lipseste in mod clar o oferta adecvata pe sectorul de retail. La aceste rezultate ajungem examinind cifrele pentru Bucuresti, care cu 82 de metri patrati la 1.000 de locuitori este semnificativ in urma celorlalte capitale din Europa Centrala si de Est, Varsovia cu 592 metri patrati, Praga 548 cu metri patrati si respectiv Budapesta cu 461 metri patrati”, a declarat ieri directorul asociat al companiei de consultanta Jones Lang LaSalle (JLL), Troy Javaher. Potrivit consultantilor JLL, stocul de spatii comerciale moderne se situeaza la aproximativ 160.000 metri patrati in Bucuresti fata de 500.000 metri patrati in intreaga tara, iar in 2007 nu vor fi lansate noi centre comerciale importante. Estimarile JLL indica faptul ca in urmatorii ani stocul de spatii comerciale va atinge circa doua milioane de metri patrati in Romania, din care aproape 900.000 metri patrati doar in Capitala. “In primul semestru al anului s-au realizat doar doua extensii ale unor centre existente: 8.900 metri patrati la Bucuresti Mall si 5.000 metri patrati la City Mall, plus lansarea primului magazin IKEA din Romania, in martie 2007. Ca raspuns la lipsa de spatii comerciale moderne, dezvoltatorii intentioneaza sa construiasca in urmatorii ani peste 30 de centre comerciale, care vor creste de patru ori stocul existent, desi termenele de livrare si configuratia finala a proiectelor sint inca incerte. Noii comercianti care vor intra pe piata din Romania fie vor alege franciza, fie vor avea magazine proprii”, adauga Javaher. Jones Lang LaSalle furnizeaza servicii de consultanta pentru achizitii si vinzari de proprietati, investitii si management imobiliar, fiind prezenta cu peste 150 de reprezentante in peste 450 de orase din 50 de state. Compania a inregistrat in 2006 venituri de peste doua miliarde de dolari si detine un portofoliu de peste un miliard de metri patrati in intreaga lume. 

comments powered by Disqus