monitorulcj.ro Menu

SEAT Tribu: conceptul viitorului

 Imagine puternica Noul Tribu anunta o evolutie a temelor de design curent. Foloseste detalii ca linia dinamica care a fost inaugurata pe actuala generatie. Dar, in afara de acest trademark, totul este diferit. Silueta a fost transformata cu linii drepte in timp ce imaginea transmite putere, calitate si dinamism. Noul Tribu este un SUV adevarat. Garda la sol si tractiunea integrala fac din el un automobil pentru orice suprafata, dar este compact, cu trei usi si roti impresionante de aliaj de 20 inch. Spoilerul spate proieminent si linia dinamica sublinieaza, insa, caracterul sportiv. Linia dinamica este scoasa in evidenta mai mult decit pe modelele de generatie anterioara, amplificind si asigurind imaginea vehicului. Aceasta incepe in partea din fata a masinii arcuita ca o sprinceana deasupra farului si urmeaza apoi lateralul automobilului pina peste aripa spate. Noua forma trapeziodala a farurilor, calandrului si a prizelor de aer si noul design al plasei de peste grilei radiatorului cu hexagoane elongate dau o imagine puternica si temperamentala noului Tribu. Privit din fata, parbrizul se extinde peste capota compacta in partea din fata a masinii, devenind un plafon panoramic ce permite luminii sa inunde interiorul – ideal pentru a admira peisajul in timp ce conduci. In spate, stopurile sint absente. Sint ascunse privirii de hayonul de sticla si devin vizibile doar cind acestea sint aprinse la frinare, semnalizare sau ca lumini de pozitie. Probabil dotarea care va atrage atentia sint impresionantele jante din aliaj de 20 inch, dotate cu anvelope 255/50. Jantele sint ornate cu forme trapezoidale ce reflecta tema designul puternic ce se regaseste orinde la acest concept. Tribu este dotat cu o inovatie tehnologica pe care o regasim in bord. Are patru display-uri TFT, un turometru si vitezometru ca sa asigure toate informatile necesare pentru un pilotaj sigur si confortabil. Trei din ecranele TFT afiseaza informatii diferite in functie de modul de condus ales: Urban,Sport sau Freerun. Noul Tribu ofera trei moduri de condus care pot fi selectate printr-o simpla apasare de buton. Numite Urban, Sport si Freerun, acestea modifica parametrii masinii (managementul motorului, suspensia, cutia de viteze, etc.) pentru a se adapta la mediul inconjurator – oras, autostrada sau offroad. Alte debuturi SEAT Un alt debut important la Frankfurt apartine modelului SEAT Ibiza ECOMOTIVE, un exemplu clar al implicarii SEAT in protectia mediului. Motorul 1.4 TDI de 80 CP reuseste sa reduca emisiile de dioxid de carbon la doar 99 g/km – o realizare remarcabila si un pas importat spre satisfacerea celor mai stricte norme de poluare ce vor fi impuse in viitorul apropiat. Ibiza ECOMOTIVE nu este doar un vehicul ecologic. Datorita modificarilor aduse deja eficientului motor TDI de 80CP si 1.4 litri, consumul de carburant a scazut la o medie de 3.8 litri pentru fiecare 100 km. Aceste cifre au fost atinse prin adaugarea unui nou software sistemului electronic ECU, iar emisiile au fost reduse si prin adaugarea unui filtru de particule. Mai mult, toate raportele cutiei de viteze au fost lungite. Automobilul este acum si mai aerodinamic. Coeficientul aerodinamic al modelului ECOMOTIVE a fost imbunatatit la un Cd 0.30 fata de Cd 0.315 al versiunii de baza. Noul model a fost dotat cu anvelope speciale Dunlop SP10A 165/70R14. Aceste pneuri au fost fabricate special pentru a reduce frecarea la rulaj. Greutatea vehicului este un factor determinant in obtinerea unei cifre scazute pentru emisiile poluante. Intre 1.106 kg si 1.084 kg ECOMOTIVE isi mentine cifrele anuntate mai sus. Un alt debut important in gama SEAT este versiunea cu tractiune pe doua roti a modelului Altea freetrack dotat cu motorul TDI de doi litri si 140 CP, debut ce coincide cu lansarea pe piata germana. Aceasta versiune foloseste acelasi look tot-teren ca si versiunile 2.0 TSI 200CP si 2.0 TDI 170 CP.

comments powered by Disqus