monitorulcj.ro Menu

Proiecte multe si bani putini

Proiecte de 204 milioane de euroSeria modificarilor din invatamint nu a fost intrerupta nici in acest anO infrastructura bine pusa la punct in zone ca Bistrita, Maramuresul istoric si Tara Oasului, drumuri care sa lege toate centrele de dezvoltare economica din Transilvania, este un proiect pe cit de indraznet, pe atit de util. „In acest moment, proiectele pe care le avem in vedere se ridica la valoarea de 204 milioane de euro, iar suma alocata pentru regiunea noastra de catre Comisia Europeana (CE) si de Guvern prin programele de finantare post-aderare specifice pina in 2013 se ridica la 106 milioane de euro. Insa exista o mentiune conform careia se pot schimba alocarile de sume din cadrul aceleasi axe de dezvoltare, intre programele specifice“, a precizat presedintele ADRNV, Claudiu Cosier. Practic, din 10 septembrie Agentia primeste cereri de finantare in acest domeniu si nu exista un termen limita de depunere a dosarelor, insa proiectele trebuie sa fie „mature“, adica sa aiba un studiu de fezabilitate, dar si un proiect de executie deja intocmite, pentru a putea fi luate in considerare. Cu alte cuvinte, s-au stabilit niste domenii considerate prioritare. Aceste axe contin la rindul lor programe specifice pentru domenii precise. Axele vizeaza domenii ca dezvoltarea sociala, economica si infrastructura. Citeva dintre drumurile vizate sint Sudrigiu-Pietroasa, Rachitele-Ponor, regiunea Oas si drumul Nordului, care va acorda in final acces direct la viitoarea autostrada oraselor din Salaj si Maramures.Construim cu strainii„Problema este ca, in prezent, piata fortei de munca in constructii trece printr-o criza reala“, a mai spus Claudiu Cosier. Motiv pentru care antreprenorii si-au adus „de la import“ din tari ca Turcia, Franta sau Anglia nu doar specialistii, ci si muncitorii. „Este nevoie de calitate in dezvoltarea acestor lucrari de infrastructura. Iar piata se va linisti din acest stres al lipsei cu care se confrunta abia prin 2013“, mai apreciaza Cosier. Cu alte cuvinte, pe un fond al salariilor mici in constructii si al faptului ca n-au existat prea multe proiecte serioase in infrastructura pina acum aproximativ 2 ani, companiile care au existat in domeniu fie au falimentat, fie au supravietuit, dar nu pot face fata concurentei reale si cerintelor pe care oficialii europeni le cer, in conditiile in care acum dau bani pentru infrastructura romaneasca.

comments powered by Disqus