monitorulcj.ro Menu

3.000 de poduri feroviare au durata de utilizare expirata

Aproximativ 17% din totalul de 18.177 de poduri feroviare au durata de utilizare expirata, pentru 60% nu au fost realizate reparatii pentru refacere, in timp ce 158 trebuie refacute integral, iar planul pe 2007 arata investitii de doar 20 milioane lei pentru reabilitarea a 27 poduri si tunele. Conform datelor furnizate de CFR Infrastructura, la nivel national, pe reteaua nationala de cale ferata, sint 18.177 poduri si podete, unele dintre acestea fiind in exploatare inca dinaintea anului 1900. Din totalul de poduri si podete feroviare 2.960, ceea ce reprezinta aproximativ 17%, au durata de utilizare expirata. Pentru alte 10.952 de poduri, adica peste 60%, nu au fost realizate reparatii pentru aducerea lor la parametrii reali. Dintre acestea din urma 1.617 poduri necesita reparatii urgente, iar 158 trebuie refacute integral. Situatia se datoreaza lipsei de fonduri pentru lucrarile de reabilitare si de intretinere. „Anual se programeaza expertize la podurile de cale ferata cu probleme, nerealizarile fata de programul stabilit fiind cauzate de insuficienta fondurilor alocate. De exemplu, in anul 2006 au fost expertizate 12% din podurile propuse. Defectele depistate se programeaza pentru remediere in functie de urgente, iar pina la remediere sint tinute sub observatie de personalul de specialitate, luindu-se in caz de nevoie masurile de siguranta a circulatiei care se impun”, au spus reprezentantii CFR Infrastructura. In 2007, CFR Infrastructura a alocat pentru lucrarile de reparatii a 14 poduri si 13 tuneluri 19.785.000 lei, insa pina in prezent au fost incepute lucrarile pentru numai trei poduri si cinci tuneluri.  Reprezentantii CFR Infrastructura au mentionat ca „sint in curs de pregatire procedurile de achizitie publica pentru atribuirea contractelor de executie de lucrari de reparatii la celelalte poduri si tuneluri”. Fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat prin programul de investitii de reparatii infrastructura feroviara publica, finantat din subventia pentru sustinerea  infrastructurii de transport feroviar. 

comments powered by Disqus