monitorulcj.ro Menu

„Lovitura de imagine"

Sibiul a atras sute de mii de turisti, atit din tara cit si din strainatateDirectorul Directiei de Cultura crede ca in acest an am dat „o lovitura de imagine". Chiar daca prea putinele locuri de cazare au incurcat cultura.Peste 800.000 de turisti au preferat sa vina de la inceputul anului, la Sibiu, primul oras romanesc devenit Capitala Culturala Europeana, in parteneriat cu Luxemburgul. Daca inaintea acestui an, primarul Klaus Johannis anunta ca specialistii in turism estimeaza la aproape un milion de turisti numarul celor care ne vor vizita. Ieri, directorul Mircea Muresan, de la Directia Judeteana de Statistica, ne-a declarat ca in primele sase luni, la Sibiu, au venit deja peste 800.000 de turisti. Aceasta cifra nu a fost inca confirmata inca si de responsabilii programului Sibiu - Capitala Culturala Europeana. Cultura - afacerea anului la SibiuPrefectul Ion Ariton a spus ieri, in cadrul sedintei Colegiului Prefectural, ca Sibiul a devenit, in ultima perioada, o destinatie preferata nu doar a romanilor, dar a tot mai multor europeni, ceea ce reprezinta o adevarata performanta. „Sa raminem pe harta Europei ca un centru cultural important", acesta este scopul fixat de prefect, care s-a declarat increzator in sansele sibienilor de a se dezvolta foarte rapid si din punct de vedere economic, pornind de la cultura. Putine locuri de cazareDirectorul executiv al Directiei Judetene de Culte, Cultura si Patrimoniul National Cultural (DJCCPNC) Sibiu, Vasile Crisan, a prezentat, ieri, un raport favorabil al evenimentelor culturale care au avut loc deja in Sibiu. Cea mai mare problema a acestui an nu a fost lipsa banilor, cum s-ar fi putut banui, ci locurile de cazare prea putine din oras si imprejurimi. „In general, perceptia despre modul in care s-a desfasurat programul este pozitiva. Problema cea mai dificila s-a demonstrat a fi cea a numarului redus de locuri de cazare", a spus, printre altele, directorul Crisan. Prefectul Ion Ariton si-a manifestat speranta ca „autoritatile sibiene ii vor gasi solutii optime, intrucit trebuie sa continuam ce am inceput in acest an, pentru a fi cu adevarat o carte de vizita a Romaniei".Promovarea Sibiului Capitala Culturala Europeana se bucura de cea mai buna promovare din toate orasele romanesti, mai ales in mass-media din Romania, lucru recunoscut si de primarul Klaus Johannis. Numai ca, in timp ce jurnalistii ajuta Sibiul sa se faca cunoscut si astfel sa devina un magnet pentru turisti, editurile din tara nu se prea inghesuie la licitatiile organizate de catre Consiliul Judetean (CJ) pentru realizarea de materiale promotionale la standarde europene. O noua licitatiePresedintele CJ, Martin Bottesch a anuntat, ieri, ca, din pacate, la prima licitatie organizata pentru realizarea de albume in patru limbi de circulatie internationala, de promovare a Sibiului, nu s-a inscris nimeni. Motivul? „Conditiile impuse au fost prea drastice". Bottesch spera ca, la cea de a doua licitatie programata pentru 23 august, editurile sa vina pentru a face afise, brosuri, pliante si ghiduri ale Sibiului, in care atit informatiile, dar si imaginile sa fie la o calitate impecabila. Pentru promovarea turistica a Sibiului prin panouri, materiale promotionale si un portal 3D, Autoritatea Nationala pentru Turism a alocat, anul trecut, CJ Sibiu, suma de aproape 2.500.000 de lei. Vasile Crisan l directorul DJCCPNC Sibiu„Important este ca acest program este, pina in prezent, o lovitura de imagine in prezentarea Sibiului ca destinatie atractiva pentru turisti si nu numai pentru ei. Dovada cea mai buna a fost vizita reprezentantilor corpului dipomatic acreditat in Romania, cind, datorita prezentei secretarului general al UNESCO, s-a discutat problema includerii orasului nostru pe lista patrimoniului cultural mondial"

comments powered by Disqus