monitorulcj.ro Menu

Audi redevine lider in DTM

Pista de 52 de gradeGratie locului secund obtinut la Mugello (Italia), Mattias Ekström a redevenit lider pentru Audi în DTM. Dupa sase din cele zece etape ale sezonului 2007, suedezul de la Audi Sport Team Abt Sportsline are un avantaj de 6,5 puncte fata de campionul en titre, Bernd Schneider, care nu a marcat nici un punct în Italia.Dupa ce a dominat categoric sesiunea de calificari - masinile Audi A4 DTM au ocupat locurile 1-5 -, cursa desfasurata pe canicula (temperatura aerului 37 grade, temperatura pistei 52 grade) a mers conform planului pentru Audi, cel putin în faza preliminara. Cu timpi rapizi realizati constant, Mattias Ekström, Martin Tomczyk si Tom Kristensen au realizat un ecart consistent întrei ei si cei mai apropiati rivali, astfel ca se îndreptau spre o tripla victorie.Schimbari de situatieTom Kristensen a pierdut sansele unei clasari pe podium ca urmare a unei probleme survenite la primul pit stop. Apoi o neutralizare, imediat dupa mijlocul cursei, a creat o frustrare si mai mare în rindul echipei Audi: Martin Tomczyk a retrogradat de pe locul al doilea pina pe al zecelea ca urmare a timpului cit a asteptat la standuri pina ce colegul Mattias Ekström a efectuat schimbul de pneuri si realimentarea. În plus, canistra de umplere a rezervorului a ramas blocata pe masina. Dupa revenirea în regim de cursa, tinarul german a efectuat o pirueta si a fost lovit, în mod nefericit, de Gary Paffett - aflat în urma lui -, astfel ca a fost obligat sa abandoneze în urma defectarii suspensiei.În timpul neutralizarii, Mattias Ekström a retrogradat în urma lui Mika Hakkinen, care a mizat pe un pariu îndraznet, fiind singurul pilot care a efectuat cel de-al doilea pit stop regulamentar înainte de intrarea SafetyCar pe pista. În timp ce toti ceilalti piloti au trecut pe la standuri sub drapel galben, finlandezul a preluat sefia cursei.În cea de-a doua parte a întrecerii, Mattias Ekström a creat o presiune mare asupra viitorului cistigator al cursei, dar, din cauza pistei murdare, nu a avut nici o sansa de a-l depasi pe rivalul de la Mercedes, în ciuda f aptului ca detinea cea mai rapida masina. Cel mai rapid tur al sau a fost cu opt zecimi de secunda mai bun decit cel al lui Mika Hakkinen. Cu o întirziere de numai 0,371 secunde, automobilul Red Bull Audi A4 DTM a încheiat cursa pe locul al doilea.Abandonuri, iesiri in decorMike Rockenfeller (Audi Sport Team Rosberg), Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) si Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt Sportsline) au fost ceilalti trei piloti care au adus puncte pentru Audi. Dupa ghinionul de la primul pit stop, Kristensen a luptat pentru a reface terenul pierdut si a revenit de pe locul al 16-lea pina pe al optulea. Rockenfeller si Prémat au marcat puncte chiar daca - asemenea lui Christian Abt - au fost penalizati cu "drive-through" (n.a. trecere pe linia standurilor, fara posibilitatea efectuarii unui pit stop) pentru stabilirea celui mai bun timp în zone în care era fluturat drapelul galben.La prima lui cursa pentru echipa Audi privata - Futurecom TME -, Markus Winkelhock a terminat al noulea si a ratat primele lui puncte în DTM. Martin Tomczyk, Christian Abt, Vanina Ickx, Lucas Luhr si Timo Scheider au abandonat ca urmare a unor coliziuni sau iesiri în decor. De altfel, numai 12 din cele 20 de masini aflate la start au încheiat aceasta cursa plina de incidente.Rezultatele de la Mugello1. Mika Häkkinen (Mercedes) 33 tururi/ 1h03m10,117s2. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) ^0,371s3. Paul di Resta (Mercedes) ^3,198s4. Bruno Spengler (Mercedes) ^8,722s5. Daniel la Rosa (Mercedes) ^9,420s6. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) ^10,073s7. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) ^11,975s8. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) ^12,251s9. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) ^16,558s10. Susie Stoddart (Mercedes) ^22,144s11. Bernd Schneider (Mercedes) ^26,877s12. Mathias Lauda (Mercedes) ^7 tururiAbandonuri:Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) ^17 tururi (accident)Gary Paffett (Mercedes) ^17 tururiChristian Abt (Playboy Audi A4 DTM) ^17 tururi (accident)Alexandros Margaritis (Mercedes) ^21 tururiVanina Ickx (Audi A4 DTM) ^29 tururi (rasucire)Jamie Green (Mercedes) ^30 tururiLucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) ^32 tururi (coliziune)Timo Scheider (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM) ^33 tururi (coliziune) 

comments powered by Disqus