monitorulcj.ro Menu

Cum si cita apa bem pe zi

La intrebarea „cita apa sa bem?", raspunsul este, „suficienta, pentru ca urina sa ramina decolorata". Cel mai simplu mod de a vedea daca bei suficienta apa este sa-ti analizezi culoarea si volumul urinei. O cantitate mica de urina, inchisa la culoare, iti arata ca ai nevoie de apa. Circuitul apei in organism functioneaza dupa legea echilibrului - cita bei atita trebuie sa elimini. Pierzi 10-12 cani de apa, tot atitea trebuie sa-i restitui corpului. Hrana iti ofera 2-4 cani cu apa. Ramine deci sa bei restul de 6-8 cani (calcule valabile pentru trecerea spre toamna). Studii recente arata ca necesarul zilnic de lichid e de aproximativ 2,7 litri, dar aceasta cantitate include si cafeaua, ceaiurile si apa din alimentele consumate. Prin urmare, daca mincam multe salate si fructe, evident ca numarul de pahare cu apa pe care le bem se va reduce simtitor. De ce are nevoie organismul de atita lichid? Pentru ca el e compus in procent de 75% din apa. In creier, continutul de apa se ridica la 85%. Pe scurt, apa e cea mai importanta componenta a organismului viu. Iar daca nu o primeste, devine bolnav. Fara suficient lichid, rinichii nu pot elimina toxinele din corp, pielea ni se usuca si imbatrineste inainte de vreme, ne umplem de riduri, celulita isi face aparitia, singele devine prea gros. Urmarea: pericolul instalarii bolilor cardiovasculare. Chiar si urmarile unei banale infectii pot avea consecinte grave, in lipsa ingerarii unei cantitati corespunzatoare de lichid. A doua intrebare pe care trebuie sa ne-o punem: „Ce fel de apa bem?" Trebuie sa evitam, in general, apa de la robinet, pentru ca nu are un gust prea bun - din cauza clorului. De multe ori, o gura de apa de la robinet seamana cu o inghititura dintr-un bazin de inot. Cea mai buna alegere este apa minerala, cu minerale dizolvate, unele prezente in mod natural, altele adaugate. Cea care este si carbogazoasa are insa mult sodiu. De aceea, hipertensivii ar trebui sa o evite si sa bea apa plata. Mai exista si varianta apei distilate (fiarta si racita), care este buna, insa are dezavantajul ca, prin distilare, se distrug toate elementele minerale, ceea ce face ca si gustul ei sa fie de apa statuta. Cum sa bem cantitatea de apa? Dimineata pe stomacul gol, chiar inainte de a va ridica din pat, daca este posibil, beti un pahar mare de apa la temperatura camerei, pentru a facilita eliminarea reziduurilor si a favoriza schimburile celulare, care se fac mai usor in pozitie orizontala. Este indicat sa beti pe parcursul intregii dimineti, reducind ritmul dupa-amiaza. Cel mai bun mod de a-ti incepe ziua este sa bei apa pe stomacul gol. E ca un dus interior revigorant, care clateste stomacul, pregatindu-l pentru activitatea sa. Beti cantitati mici de lichid: 1/4 litru odata, pentru a evita umflarea stomacului. Nu plecati niciodata de acasa fara a avea la dumneavoastra o sticluta cu apa minerala, chiar si cind va duceti la serviciu, la birou sau dupa cumparaturi. Evitati consumul prelungit de apa bogata in sodiu, daca alimentatia dumneavoastra contine deja cantitati mari de sare, mai cu seama in cea de-a doua jumatate a ciclului hormonal. Renuntati la apele gazoase, daca suferiti de balonari, colita sau flatulenta. Nu beti prea mult in timpul meselor, pentru a nu dilua bolul alimentar. Beti mai degraba inainte de masa. Nu beti apa cu gheata, deoarece dauneaza digestiei. 

comments powered by Disqus