monitorulcj.ro Menu

Cursa de cinci stele

Raliul Sibiului este cel mai spectaculos din campionatul internReinviat, in urma cu sapte ani, dupa ani de absenta, Raliul Sibiului a devenit cea mai spectaculoasa cursa, desfasurata pe macadam, din campionatul romanesc. Spectaculozitatea probelor, dublata de interesul foarte mare al pasionatilor sporturilor cu motor din orasul de pe Cibin, coroborata cu o organizare perfecta, au facut, dintotdeauna, din Raliul Sibiului, o cursa de succes. Inca de la prima sa editie, Raliul Sibiului, care atunci a purtat si titulatura de Liqui Moly, a adus lucruri noi in peisajul automobilistic al campionatului intern. Superspeciala de la terenul de autocross din cartierul Strand si proba speciala Santa, desfasurata pe timp de noapte, au strins, an de an, zeci de mii de privitori. Cursa internationalaDupa trei ani consecutivi, in care a fost recompensat cu titlul de cea mai bine organizata cursa din campionatul intern, Raliul Sibiului a primit, in 2004, coeficientul 2 in Campionatul European. La editia din acel an, organizatorii au marit atit suprafata de rulare, cit si timpul pe care s-a desfasurat cursa. A fost singurul an in care cursa a avut loc pe durata a trei zile. In 2006, organizatorii cursei sibiene au pus punct colaborarii cu partenerul traditional Liqui Moly si au semnat un parteneriat de colaborare cu OMV. Noua miscare nu a afectat cu nimic buna desfasurare a cursei, astfel incit Raliul Sibiului a primit, din nou, nota 10 pentru buna organizare. Un nou inceputIn acest an, AS Scorpion Racing Team a semnat colaborarea cu renumita firma producatoare de anvelope Pirelli. Este un nou inceput, care se doreste a fi de bun augur. „Am semnat acest parteneriat cu Pirelli, pentru acest an, dar am vrea sa extindem intelegerea pentru mai multi ani. Cu cit colaborarea va fi mai de durata, cu atit rezultatele pot fi mai bune. In primul rind ne dorim sa fie o cursa reusita, care sa multumeasca pe toata lumea si dupa aceea va fi suficient timp ca sa vedem ce va mai urma", spune Sorin Itu, principalul organizator. Pas spre EuropaEtapa din acest an se doreste a fi un nou pas spre integrarea cursei in circuitul european. Lipsa unor etape competitive in Europa, in combinatie cu traseul foarte spectaculos de la aceasta etapa, fac din Raliul Sibiului un veritabil candidat pentru o cursa cotata cu un coeficient bun in clasamentul european. „Ne straduim foarte tare sa facem pasul, din nou, spre Europa. Orice cursa care se respecta este inclusa in Campionatul European. Daca se va rezolva si problema la virful ierarhiei in automobilismul romanesc, nu poate fi decit un avantaj pentru noi. Ne dorim sa fim cotati iarasi in Europa", spune Sorin Itu. Trasee impecabileCa-n fiecare an, una dintre cele mai importante coordonate ale cursei il reprezinta traseul. Tocmai de aceea, si-n acest an, organizatorii au limitat trecerea pe speciale in regrupare pentru ca la ora startului totul sa fie perfect. „Traseul arata foarte bine la aceasta ora. Singura noastra temere este ca nu cumva viitura sa ne faca probleme. Daca ploua o sa se intimple ca si-n alti ani cind am avut un traseu foarte dificil. Eu sper sa nu fie asa si sa avem noroc. Ar fi pacat ca ploaia sa afecteze la buna desfasurare a cursei", spune Sorin Itu. RALIUL SIBIULUI PIRELLIIstoric  PS-URIPS 1,10 - Super specialaMihai Leu - 1:28.5 - 2003- Hyundai Accent WRC gr. ADaniel Ungur - 1:31.1 - 2003- Mitsubishi Evo 6 gr.NPS 2,4,7 - SantaDan Girtofan - 11:03.3 - 2004 - Seat Cordoba WRC gr.ALucian Preda - 11:01.6 - 2004 - Mitsubishi Evo 5 gr.NPS 3 - CalugaruConstantin Aur - 4:01.8 - 2005 - Mitsubishi Evo 7 gr.NPS 5,8 - SaduBogdan Marisca - 4:13.1 - 2004 - Mitsubishi Evo 6 gr.ABogdan Marisca - 3:46.5 - 2006 - Mitsubishi Evo 9 gr.NPS 6,9 - Gitu BerbeculuiConstantin Aur - 18:05.5 - 2003 - Skoda Octavia WRC gr. AEmanuel Ilina - 18.31.2 - 2003 - Mitsubishi Evo 6 gr.N

comments powered by Disqus