monitorulcj.ro Menu

Noutati medicale

Natalizumabul, eficient in boala CrohnBoala lui Crohn este o afectiune inflamatorie cronica localizata la nivelul peretelui tractului digestiv. Poate afecta orice segment de la esofag pina la anus si, in special, portiunea distala a intestinului subtire si colonul.Natalizumabul, o imunoglobulina G4 umanizata tip anticorp monoclonal care are ca tinta integrinele alpha-4 este mai eficient, in comparatie cu placebo, in tratamentul anumitor pacienti cu boala Crohn activa, cu leziuni inflamatorii active. „Aceste studii confirma faptul ca natalizumab poate trata pacientii cu boala Crohn activa“, sustine Dr. Stephan R. Targan, autorul studiului. „In cazul in care va fi aprobat de catre FDA va oferi pacientilor o terapie alternativa cu un mecanim de actiune diferit de terapiile care tintesc factorul de necroza tumorala“, completeaza acesta.Dr. Targan de la Cedars Sinai Medical Center, Los Angeles a raportat rezultatele studiului efectuat de echipa sa in numarul din mai al revistei „Gastroenterology“. Studiul a fost efectuat pe un lot de 509 pacienti cu boala Crohn activa, cu grad de severitate moderat sau sever si cu nivele crescute ale proteinei C reactive.Pacientii au fost randomizati fie pentru a primi 300 mg natalizumab intravenos, fie pentru placebo, la momentul inceperii studiului, la 4 si la 8 saptamini. Per total, 48% din pacientii din lotul cu natalizumab si 32% din lotul placebo au prezentat o scadere cu 70 de puncte, sau chiar mai mult, a indexului de activitate al bolii Crohn(IABC) inregistrat de la 8 la 12 saptamini (p < 0.001). O remisiune sustinuta, definita printr-un scor al IABC sub 150 de puncte a fost notata la 26% din pacientii cu natalizumab si la 16% din pacientii din lotul placebo (p # 0.002). Frecventa efectelor adverse a fost similara in ambele grupuri, de fapt „pacientii care au beneficiat de placebo au prezentat efecte adverse mai importante in comparatie cu cei care au primit tratament cu natalizumab“, a notat echipa de cercetare.Valorile ridicate ale PCR identifica in special pacientii ale caror simptome sint mai degraba determinate de sindromul inflamator. Pacientii a caror simptomatologie se datoreaza unei alte cauze ca de exemplu cresterii populatiei bacteriene, cel mai probabil nu vor beneficia de pe urma tratamentului care tinteste caile inflamatorii. Cu toate acestea, investigatorii recomanda ca PCR sa nu fie luata drept cel mai important factor pe care se bazeaza deciziile terapeutice. Alte date, cum ar fi cele obtinute prin endoscopie digestiva, valoarea VSH-ului, raspunsul la terapiile precedente, ar trebui luate toate in considerare pentru a determina metoda terapeutica cea mai eficienta pentru un anumit pacient.Oamenii de stiinta concluzioneaza ca, luate in ansamblu, datele trialurilor efectuate pina in prezent, indica faptul ca natalizumab este eficient in inducerea unui raspuns sustinut si in inducerea remisiunii la pacientii cu boala Crohn si inflamatie activa si poate reprezenta o alternativa terapeutica pentru acesti pacienti.     — Gastroenterology. 2007;132:1672-1683Molecula de la broasca impotriva canceruluiO versiune sintetica a unei molecule provenite de la o broasca leopard ar putea constitui un viitor tratament in lupta impotriva tumorilor cerebrale, potrivit cercetatorilor de la o universitate britanica. Molecula, o enzima numita amphinaza, „nu este decit intr-un stadiu preliminar al dezvoltarii sale“, atentioneaza profesorul Ravi Acharya de la Departamentul de biologie si biochimie al Universitatii Bath (Marea Britanie).Va fi nevoie de mai multi ani si numeroase teste clinice inainte de a putea fi folosita pentru tratarea pacientilor, a adaugat acest cercetator, ale carui lucrari au fost publicate in revista specializata „Journal of Molecular Biology“.Extrasa la origine din ovulele acestui amfibian, molecula este capabila sa recunoasca substanta zaharoasa din celula canceroasa. Ea se lipeste de suprafata celulei bolnave, inainte de a o invada pentru a bloca un element determinant (ARN) din materialul sau genetic pentru a-i provoca distrugerea.Amphinaza este a doua enzima antitumorala izolata din ovulele acestui amfibian (Rana pipiens) de catre firma americana Alfacell.Prima, ranpirnaza (nume comercial: Onconaza), face in prezent obiectul unor teste clinice pentru a incerca sa trateze mezoteliomul inoperabil (cancer pleural).     — Rompres

comments powered by Disqus