monitorulcj.ro Menu

Concurenta online pe piata turistica

Magazine virtualeAgentiile de turism se bat nu doar in cataloage si pliante, ci si in pagini webPrea putine companii de turism nu au o pagina de web unde sa se prezinte. Pina si cele mai mici dintre ele si-au construit o pagina de prezentare in mediul virtual al Internetului. Insa cei care au intuit din timp potentialul comertului electronic s-au grabit sa deschida „magazine virtuale de concedii“, pentru ca astfel ar putea fi definite. Agentiile mari de turism si-au lansat chiar mai multe pagini de Internet specializate care vind vacante pe litoralul romanesc sau vind „vacante agro“, cum mai denumesc clientii agroturismul, dar nu uita mai ales sa creeze magazine virtuale pentru vinzarea biletelor de avion si a vacantelor in afara tarii.Competitie acerba„Daca nu esti pe Internet acum, in domeniul turismului, nu existi pe o piata in care competitivitatea este deja foarte ascutita. De exemplu, doar in Cluj, de la inceputul anului si pina acum, au aparut pe piata cel putin trei noi agentii de turism, iar agentiile mari se bat in oferte care mai de care mai tentante, in primul rind ca preturi, dar si ca destinatii“, spune Victor Ciotea, agent de turism. „Nu ne putem plinge. Am deschis doar de citeva luni. E o piata dificila, greu de patruns acum pe ea. Dar cu toate acestea, au trecere vacantele cu preturi bune, in destinatiile clasice ca Grecia sau Turcia. Am ales destinatii care sint si ele la inceput de drum, deci preturile sint mici. Pina acum, am vindut cred ca peste 75% din oferta pe aceste locatii pe care am expus-o. N-am mers inca pe magazine virtuale, am abordat stilul de reclama clasica, prin fluturasi distribuiti stradal si apelind la cunostinte si relatii“, spune Adriana B., director de marketing al unei agentii de turism.Vacanta virtualaCei de la Goovel.net au facut un pas inainte. Daca Web 2.0 cucereste nu doar spatiul blog-urilor, ci si al media, de ce n-ar cuceri si vacantele romanilor, si asa au lansat primul „cos de cumparaturi turistice multi-operator“ din Romania. Solutia e una inteligenta, pentru ca, o data intrat pe pagina de Internet, poti sa construiesti un traseu turistic dupa „pofta inimii“, alegind din ofertele online ale mai multor operatori de turism. Sint stabilite informatiile despre calatorie si analiza facuta automat elibereaza pretul traseului ales. Daca solicitarea ramine valabila, pagina de net transmite automat comenzile inspre tour-operatorii alesi pentru rezervari. Turism in cifre• 25% din comertul virtual vizeaza vacantele si calatoriile romanilor• piata turistica a crescut constant cu pina la 30 de procente pe an, in ultimii 2 ani• biletele si vacantele cumparate pe Internet au preturi cu 10% pina la 20% mai mici decit cele cumparate din magazine

comments powered by Disqus