monitorulcj.ro Menu

Minciuni gogonate despre diete

 1.  Mesele intermediare opresc descompunerea grasimilor. Din contra! Cine maninca, in loc de trei mese principale pe zi, 5- 7 mai mici, stimuleaza considerabil metabolismul, poate minca mai mult si slabeste mai repede. Important este insa sa fie vorba de mici gustari intermediare. Cine maninca tot timpul si pierde controlul, sigur ca nu va da jos kilogramele in plus. 2.   E bine sa uiti de cina Nu neaparat! Sa nu maninci seara nimic este intr-adevar un sfat bun pentru a opri imbatrinirea. Dar nu este o conditie obligatorie ca sa slabesti. In fond, conteaza faptul ca cantitatea totala de calorii in fiecare zi trebuie sa se afle sub consumul real de energie. Cine reuseste asa ceva are voie sa mai inghita o gustare si inainte de culcare. Dar orgiile culinare nocturne sint contraindicate, daca vrei o silueta frumoasa. 3.   Hidratii de carbon ingrasa Total fals! Hidratii de carbon „corecti", adica in principal cerealele integrale naturale aduc energie si multa celuloza. Nefavorabile sint insa produsele din faina alba sau zaharul. Cantitati prea mari stimuleaza productia de insulina, ceea ce inseamna ca iti va fi repede o foame de lup. 4.   Cine mai uita de cite o masa, slabeste Mai bine nu! Caci rezultatul este doar ca la urmatoarea masa vei minca cu atit mai mult. Cel mai rau este sa omiti micul dejun. Dimineata iti va lipsi energia, iar seara te vei indopa cu pizza si cartofi prajiti. 5.   Numai indicele glicemic conteazaAr fi bine sa fie asa de simplu! Produsele cu indice glicemic scazut (IG) mentin intr-adevar constant nivelul zaharului din singe, satura si ajuta la descompunerea grasimilor. Dar si in cest caz conteaza cit maninci si cum sint combinate alimentele .6.   Dulciurile sint tabu Ei, nici chiar asa! Specialistii sint de acord ca oprelistile absolute nu au nici un efect. Conduc doar spre o foame exagerata, exact ceea ce nu ar trebui sa se intimple. Dupa o perioada de disciplina de fier, tot vei gresi undeva. Urmarea? Sentimente de vinovatie si proasta dispozitie. 7.  Fructele si legumele sint permise in cantitati nelimitate Chiar si castravetii au calorii si, indiferent in ce forma, prea multe calorii se depun. Multe fructe si legume sunt bune, dar cine se umple cu cantitati uriase pierde senzatia naturala de foame si satietate.8.   Numai grasimea este cea care ingrasa Nu este adevarat! O anumita cantitate de grasimi nu este numai necesara pentru organism, dar te poate chiar ajuta la slabit. Pentru ca sint gustoase, satisfac pe o perioada mai lunga si te ajuta sa treci mai usor printr-o dieta destul de trista, economisind, astfel, calorii. 9.   Cu cit mai putine calorii, cu atit mai mult slabesti Suna logic, dar nu e adevarat! Caci organismul crede, in cazul unei diete superhipocalorice (sub 1000 calorii), ca a izbucnit vreo foamete... si face economii in arderea grasimilor, adica kilogramele dispar mai greu. 10.  Hidratii de carbon si proteinele trebuie consumate separat Aiurea! Ideea ca organismul nu poate digera ambele substante nutritive deodata este total depasita. De altfel, in majoritatea alimentelor ele si apar impreuna. Cine slabeste cu ajutorul unei diete disociate, o face doar datorita limitarii numarului de calorii.

comments powered by Disqus