monitorulcj.ro Menu

Miting de protest

Taximetristii spun ca legea intinde o capcana, pentru scoaterea lor de pe piata si obliga operatorii de transport în regim de taxi sa participe la licitatii, începind cu 1 ianuarie 2008, ceea ce va duce la pierderea valabilitatii autorizatiilor pe care unii dintre ei le au valabile pîna în 2010 sau 2011. Conform noi legi autoritatile vor putea sa îsi înfiinteze societati comerciale proprii carora li se pot atribui direct, fara licitatie, contracte de gestiune a serviciului de transport public local în regim taxi. O alta nemultumire este legata de faptul ca taximetristii nu au fost consultati în ceea ce priveste noua lege a transportului public local care va afecta activitatea a peste 2.000 de taximetristi din judetul Alba si 35.000 din intreaga tara. Protestul taximetristilor locali s-a desfasurat in jurul amiezii de miercuri, intr-o galagie de nedescris, cauzata de faptul ca toti participantii au folosit claxoanele, dar nu au fost inregistrate incidente. Ce spune, de fapt, noua legeDaca va intra in vigoare in forma in care a fost propus proiectul de lege, ce se afla deocamdata pe masa de lucru a Camerei Deputatilor, atunci taxiurile mai vechi de zece ani, fara airbag-uri si cu portbagajul mic nu vor mai primi autorizatie de functionare de la Primarie. Conform prevederilor documentului, cei care solicita pentru prima oara eliberarea unei autorizatii trebuie sa indeplineasca simultan mai multe conditii care vizeaza gradul de confort pe care il ofera masina. In functie de aceste dotari, administratia locala va acorda fiecarui taximetru un punctaj cu care, soferii independenti sau operatorii se vor inscrie la licitatie. „Criteriile de departajare pentru obtinerea autorizatiei vor fi vechimea de la data fabricatiei, modelul si tipul autovehiculului, volumul portbagajului, existenta instalatiei de aer conditionat, gradul de protectie a clientului, respectiv existenta airbag-urilor”, se mentioneaza in proiectul de lege. Potrivit documentului, punctajele acordate pentru fiecare criteriu de clasificare vor fi stabilite ulterior prin hotarire de Consiliul Local, cu acordul asociatiilor reprezentative de profil. O alta prevedere care tine de siguranta in trafic a celor care utilizeaza taxiul ca mijloc de transport, obliga soferul sa aiba virsta de cel putin 21 de ani pentru a putea efectua aceasta activitate. Conform prevederilor din proiect, autorizatiile de taxi vor avea valabilitate nedeterminata, cu conditia ca ele sa fie reinnoite la fiecare cinci ani. „Toate aceste modificari vor fi resimtite la nivelul anului 2015. Pina atunci exista timp suficient de adaptare, asa ca nu inteleg de ce se mai organizeaza mitinguri la nivel national. Documentul cuprinde toate doleantele taximetristilor”, a precizat Teodor Anghel, presedintele Camerei Taximetristilor din Romania. Seful institutiei a specificat ca proiectul legislativ, prin care activitatea de taximetrie trece sub jurisdictia autoritatilor locale, va liberaliza piata taximetriei locale. „Astfel, nu va mai exista acel raport de doua treimi la o treime in cazul operatorilor taxi si persoanelor fizice autorizate. In plus, s-a desfiintat obligativitatea prezentei statiei de emisie-receptie in masina pentru mai putin de 100 taxiuri scoase la strada”, a exemplificat Anghel.

comments powered by Disqus