monitorulcj.ro Menu

Pixuri si pedale, comunicate si volane

Toyota, invingatoarea editieiPrezenta pentru prima data la eveniment, Toyota a venit cu o intreaga gama de modele. Yaris, Auris, Prius, Corolla, Avensis, Rav4 au fost date pe mina ziaristilor, care le-au testat „din plin“. Vedeta a fost, fara doar si poate, modelul Prius, dotat cu un motor hybrid electric-benzina, care a incintat privirile tuturor. „O asemenea masina conduc Brad Pitt si Angelina Jolie, pentru ca sint aproape nepoluante, mai ales ca pina la 60 de kilometri la ora functioneaza doar motorul electric“, explica reprezentantul Toyota. Cel mai interesant aspect a fost chiar interiorul masinii, care iti lasa impresia ca faci parte dintr-un foarte bun remake al „Star Trek“-ului. „Cockpit“-ul desenat impecabil si realizat din cele mai bune materiale avea bordul in mijlocul masinii, iar parbrizul gigantic iti lasa loc de admirat panorama sau cel putin fetele cu buricul gol ce treceau prin fata ta pe trecerea de pietoni. Cu toate acestea, modelele premiate de jurnalisti au fost Toyota Yaris la clasa mica si proaspatul inaugurat model Auris la clasa medie, care a impresionat prin lejeritatea cu care poate fi condus.Chevrolet si Hyundai, lideri de segmentDaca la clasa mica si medie premiante au fost modelele Toyota, la clasa mare cel mai bun automobil al editiei a doua a „Masinii de presa“ a fost desemnat Epica de la Chevrolet, care anul trecut a fost in centrul unui mic incident. „Daca ar fi sa-l citez pe domnul ziarist care a fost protagonistul intimplarii de anul trecut, ar trebui sa spun: «Nu o incaput!»“, si-a amintit reprezentanta Chevrolet. Al doilea model cu care Chevrolet s-a prezentat la eveniment a fost Captiva, care a mai participat si anul trecut, la prima editie, si a stirnit admiratie in special pentru aspectul exterior. Cel mai bun SUV al editiei a fost desemnat noul Hyundai Tucson, sosit la Sala Sporturilor cu niste dotari de exceptie si o motorizare mai mult decit suficienta. Astfel ca prima participare a celor de la Hyundai la „Masina de presa“ a fost una excelenta, condimentata si de prezentarea modelului Accent, care vine cu un pret foarte competitiv si dotari din cele mai variate.Lada reinviataO vorba din popor spunea ca „nu esti sofer pina nu conduci o Dacie adevarata“. De pe vremea aceleiasi vorbe, modelul Niva al constructorului rusesc Lada a supravietuit mai multor generatii si s-a trezit pe platorul Salii Sporturilor, ca sa arate noii generatii de jurnalisti ce inseamna arta la rusi. Si, surpriza! Vechiul model Niva a atras zimbetele si admiratia tuturor! Unde mai pui tractiunea 4×4 permanenta si sugestia dealer-ului de a o lua cu tine pe cele mai accidentate trasee din tara. Cu un pret putin peste actualul Logan, dar cu o garantie pe viata la caroseria masinii (ce-i drept, nu cu foarte multe din dotarile pe care unii le-ar considera vitale in 2007), Lada Niva a aratat inca o data ca lucrurile bune persista in timp. Nu-ti trebuie decit o frizura mai ciudata, niste ochelari de soare care sa-ti acopere virsta tradata de ochi, o camasa foarte colorata si o placa de surf deasupra, pentru ca la volanul unei astfel de masini sa faci sigur impresie artistica. Doua premii a „impuscat“ Niva la editia din acest an a „Masinii de presa“: primul din partea organizatorilor pentru „clasica editiei“, iar al doilea din partea redactiei Monitorul de Cluj pentru motivul mentionat mai sus.Premiile organizatorilorAflate la debut pe piata romaneasca, marcile Geely si Martin Motors au atras la inceput curiozitatea participantilor la eveniment, mai ales ca pe ambele marci scria parca „made in China“. Cu toate acestea, cele doua marci au luat fiecare cite un premiu din partea organizatorilor, respectiv pentru cele mai surprinzatoate prezente. Iar de-a dreptul surprinzatoare au fost si preturile de la care pornesc aceste masini, avind in vedere ca in cazul lui Geely MK nu trebuie sa scoti din buzunar decit 6.500 de euro^TVA. Unul din partenerii traditionali ai „Masinii de presa“, Opel, a plecat si el premiat, „vedeta editiei“ fiind desemnat modelul Corsa, care a cistigat la prima editie titlul de „Vedeta clasei mici“, iar ulterior jurnalistii de specialitate au desemnat-o „Masina anului 2007 in Romania“.Intreaga manifestare de weekend-ul trecut s-a incheiat cu un cocteil atent planificat la restaurantul Ernesto, unde gurmanzii din presa au luat cu asalt bucatele gatite de adevarati maestri.

comments powered by Disqus