monitorulcj.ro Menu

Soferi pe bani multi

Cod nou, conditii noiOdata cu introducerea noului Cod Rutier au aparut o serie de conditii noi, obligatorii pentru scolile de soferi. Acestea cer din partea patronilor o serie de imbunatatiri de substanta care vizeaza nu doar conditiile oferite cursantilor, ci si largirea gamei de servicii oferite acestora. „Pentru scoala noastra, noile conditii au insemnat investitii majore de circa 200.000 de euro. Asta insemna simulator, autobuz, camion - toate la standardele europene, sediu nou, cu sala de legislatie la nivelul cerintelor actuale. Deocamdata, nu am majorat tarifele, dar este iminenta o scumpire cu 1-2 milioane de lei. Cu toate conditiile, mai restrictive pentru cursanti, numarul acestora nu a scazut pina in prezent. Asiguram scolarizare pentru circa 1.500 de cursanti pe an. Mai greu va fi cu simulatorul. Legea ne obliga sa-l achizitionam, dar nu avem unde il omologa, pentru ca in Romania nu este inca o institutie care sa faca acest lucru", spune Horatiu Baltador, directorul Scolii de soferi „Prima" din Sibiu.Amortizarea costurilorScumpirea cursurilor pentru obtinerea permisului auto se datoreaza investitiilor masive pe care trebuie sa le realizeze scolile de soferi, pentru a putea face fata normelor europene. Vasile Corjescu, actionarul principal la Scoala de soferi „Amso" din Sibiu, apreciaza ca si cea mai mica scoala a fost nevoita sa cheltuie minim 80.000 de euro. „Avem nevoie de cel putin jumatate de an, daca nu chiar de un an de zile, pentru a face asemenea investitii. Costul investitiilor creste si cu suma pentru autovehiculele care trebuie achizitionate, pentru a face fata rigorilor impuse de autoritati. „Sint costuri imense, de peste 160.000 de euro, pentru ca trebuie sa ne cumparam simulator si autocamioane. Sint foarte multi bani, iar bancile nu se intrec sa ne acorde credite, pentru ca sintem intreprinderi particulare. Sint criterii foarte dure pe care trebuie sa le respectam", spune Vasile Corjescu. Potrivit afirmatiilor sale, numarul cursantilor din judet este in scadere comparativ cu anii trecuti. Patronii se organizeazaIn alte judete, patronii scolilor de soferi incearca sa-si gaseasca o structura organizatorica a patronatului, care sa le reprezinte interesele. La noi in judet, desi s-au discutat astfel de probleme, inca nu s-a ajuns la finalizarea concreta a propunerilor. „Si pentru noi o astfel de structura ar fi valabila. Mai ales daca va avea o reprezentativitate la nivel de tara. Deocamdata, nimeni nu ne-a consultat daca avem sau nu avem probleme, daca scolile de soferi au vreun cuvint de spus in domeniul in care activeaza. Faptul ca am putut schimba o prevedere a Codului Rutier, nu insemna ca vom fi mereu bagati in seama", arata Horatiu Baltador. 

comments powered by Disqus