monitorulcj.ro Menu

Autoemocion mai mare cu noul Seat Altea XL

Cind e vorba de XLDe obicei cind vad marimea XL ma cam feresc. Model frumos, culoare frumoasa, degeaba... XL nu ma prinde. Mi-e mare! Asa spun cind intorc eticheta unei haine care imi atrage atentia. Asa am fost tentata sa gindesc chiar si cind am fost invitata sa incerc noul model al gamei Altea de la Seat. E mare, n-o sa ma pot descurca in trafic, ca sa nu mai amintesc de parcat. Dar cum SEAT este marca mea preferata, am avut din start convingerea ca un sfirsit de saptamina in spiritul „autoemocion" nu poate fi decit agreabil. M-am urcat la volan, putin timorata de eleganta bordului, dar mai ales de spatiul generos. Reprezentanta Topcar mi-a explicat pe scurt functionalitatea butoanelor (din care nu am retinut chiar tot imediat, insa m-a „marcat" faptul ca pot face culoarea rosie a luminii de bord sa fie rosu mai intens sau mai putin intens!). Astfel m-am pornit in marea mea „aventura redimensionata".  Ce-i de pus in portbagaj?Ce mai pot sa fac cu masina asta? M-as duce la ski, dar weekend-ul asta e aglomeratie mare la Baisoara, sint Serbarile Zapezii. Aleg o prima destinatie: supermarket. Portbagajul acestui model datorita celor 18,7 centimetri adaugati, dispune de o capacitate de 532 litri, in comparatie cu cei 409 litri pe care ii avea inainte Altea. Atunci cind scaunele din spate sint complet rabatate in fata, capacitatea modelului Altea XL creste pina la valoarea impresionanta de 1.604 litri. Nu cumpar chiar atitea incit sa folosesc spatiul la maximum, dar am un sentiment de confort ca pot sa imi iau bicicleta-daca vreau, sau uscator de rufe, sau schiuri ca tot au preturi de final de sezon. Cu ce se ocupa pasagerii Gata cu cumparaturile, ce sa mai fac? E zi de vizite, dau o fuga la Ortopedie unde e internata colega si prietena mea Adina. In masina asta i-ar incapea piciorul imobilizat lejer. Il iau si pe Iulian copilot. Daca spatiul in parcare nu e generos, am sa-l pun pe el sa parcheze... Aici ma intilnesc si cu alti colegi veniti s-o vada pe Adina. Ea n-are insa voie sa plece din salon. Ii iau pe ei (am loc!) intr-un mic tur de oras, pe parcursul caruia ei descopera ca au in dotare doua masute asemanatoare celor din avion, amplasate pe spatarele scaunelor din fata, pe care le-ar putea folosi drept suport pentru bauturi (masutele au, in acest sens, orificii pentru pahare), insa eu nu le-am dat nimic de baut!. „Masina asta e de familisti",  mi-o trinteste Andi, fara sa pricep daca se leaga de masina sau de mine. Eu il contrazic insistind pe aspectele care o fac sportiva, atit in ce priveste desingnul, cit si comportamentul dinamic. Si totusi realizez ca masina asta e atit de frumoasa si de sptioasa incit... ma face sa ma gindesc sa am copii, bagaje si ciine.   Conduc masina laureata dejaAcasa in loc sa aranjez cumparaturile caut „pe net" si aflu urmatoarele: Seat Altea XL a primit un premiu special pentru design din partea juriului „Masina nr. 1 in Polonia", competitie organizata in 25 de tari, denumita, generic „Auto 1 in Europa", ceremonie care va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, in luna martie.Juriul reprezinta vocea avizata. Mie imi place la nebunie forma farurilor. Sint ca niste ochi de pantera. Pina acum n-am remarcat ca are o linie asa frumoasa, dar acum o gasesc cea mai frumoasa masina din parcare. (Si sint multe!). In comparatie cu modelul Altea, blocurile optice spate ale modelului Altea XL se prelungesc pe haion, dind modelului aspectul unui autoturism dintr-o clasa superioara. Mai sint si barele pentru portbagaj argintii. Cam citi cai sa aleg?E Dragobete. Primaria pune la dispoztie plimbari cu trasura. Probabil m-as fi dus, in mod normal. Dar n-o sa las 140 de cai citi are Altea XL, pentru unul, maxim doi, oricit de inclinata spre romantism as fi. Mai bine sa vad ce poate motorul  masinii „mele" de 2.1. Merge trasnet. N-am eu atita curaj cit poate el, asa ca nu ma pot lauda ca am mers si cu a 5-a. E pe motorina. E foarte silentios. Modelul Altea XL ofera de fapt din start doua variante de motorizare pe benzina: un motor 1,6 litri cu o putere de 102 cp si un motor 2.0 FSI de 150 cp. Variantele de motorizare diesel dispun de bine-cunoscutele motoare: 1.9 TDI de 105 cp, 2.0 TDI de 140 cp (cu optiunea pentru cutia de viteze DSG Tiptonic in sase trepte) si  2.0 TDI de 170 cp.Cite airbag-uri si cite chestii...Intotdeauna cind e vorba de masini dincolo de design ma intereseaza sa stiu daca e „sigura". Sint terifiata de numeroasele accidente de care aud, asa incit dotarile in materie de siguranta mi se par definitorii. La acest capitol Altea XL isi confirma statutul de „masina de familie", fiindca la testul de siguranta EuroNCAP a obtinut calificativul maxim de 5 stele pentru protectia pasagerilor adulti, 4 stele pentru protectia copiilor fiind si unul dintre putinele autovehicule din segmentul sau cu 3 stele acordate pentru protectia pietonilor. La dotarile de siguranta pasiva... detin opt airbag-uri. Alaturi de cele sase airbag-uri care reprezinta dotarea standard pentru intreaga gama (airbag-uri pentru sofer, pasagerul din fata, airbag-uri laterale fata si cortina), airbag-urile laterale spate.Mai am aer conditionat semiautomat, radio CD MP3, mufa pentru intrarea auxiliara, proiectoare de ceata, tempomat si computer de bord, geamuri fata si spate actionate electric, oglinzi exterioare actionate electric, incalzite si pliabile electric, capac flexibil pentru portbagaj, scaun reglabil pe inaltime, opt difuzoare si comenzi integrate in volan, senzori de ploaie si lumina, sistemul climatronic, jante din aliaj usor de 16 toli, functiile de iluminare „Coming home" si „Leaving home"... si cite si mai cite. Stiu, ma laud. Cit costa?Pretul de pornire al unui SEAT altea XL este pe la 14.157 de euro. Modelul testat de mine face mai mult: 18.465 de euro. Un lucru e cert: versiunea XL te face sa taiesti lejer. Astept si varianta XXL!

comments powered by Disqus