monitorulcj.ro Menu

Guvernul, in razboi cu UE pentru taxa de prima inmatriculare

Dupa ce au tras de timp o perioada, aruncind pisica in curtea expertilor comunitari, in privinta taxei de prima inmatriculare, autoritatile romane au dat o prima batalie, incheiata cu usi trintite, nedecis. Confruntarea, in cadrul careia s-a folosit artileria grea, a fost de scurta durata si isi va gasi rezolutia finala peste citeva luni, cel mai probabil la Strasbourg.   Oficialii europeni nu l-au crezut pe VladescuMinistrul Finantelor, Sebastian Vladescu pare decis sa incaseze precum un sparing-partner oricite lovituri e nevoie pentru a pastra un act legislativ controversat. Oficialul spune ca pentru protectia mediului romanesc e dispus sa mearga pina la Strasbourg, daca va fi nevoie. Numai ca, partenerii de dialog nu cred in vorbele celor de la Bucuresti, ei interpretindu-le doar ca pe o perdea de fum menita sa apere interesele importatorilor (de multe ori presa interna si internationala aducind in discutie legatura Tariceanu-Citroen). Oficialii europeni asteapta acum in propriile birouri, pina in luna martie, proiectul modificat al legii privind taxa de prima inmatriculare.Guvernul are trei alternativePractic, se vehiculeaza in acest moment trei ipoteze de lucru. Prima, si cea mai paguboasa ar presupune pastrarea in forma actuala a legii. Cea de a doua, prevede diminuarea valorilor taxei astfel incit sa se elimine situatii de genul in care taxa este mai mare decit valoarea reziduala a automobilului. In fine, cea de a treia, ar presupune generalizarea taxei la toate inmatricularile, ceea ce ar conduce, conform specialistilor pietei la un blocaj generalizat al vinzarilor. Ca idee, pe grila actuala, un autoturism de oras gen Matiz, cu sapte ani vechime, la fiecare noua inmatriculare ar presupune plata unei taxe de peste 600 de euro. Sau, un Logan de 1600 cmc, cu vechime mai mica de un an, la o reinmatriculare ar presupune o taxa de peste 700 de euro.

comments powered by Disqus