Actualitate

A început testarea Bike Sharing cu 150 de voluntari

Proiectul Bike Sharing prin care clujenii pot închiria biciclete gratuit, timp de o oră, trebuia să fie gata încă de acum doi ani.

150 de voluntari au început, joi, testarea Bike Sharing, urmând ca peste aproximativ  o lună şi jumătate bicicletele să poată fi folosite şi de clujeni. “Astăzi începe testarea Bike Sharing. Vor fi 250 biciclete, 20 de staţii şi 150 de voluntari. Scopul acestui proiect pilot este acela e a vedea cum funcţionează sistemul, ce dificultăţi apar şi de a-i ruga pe toţi participanţii la trafic să aibă înţelegere unii faţă de alţii. Şoferii să manifeste înţelegere faţă de un nou partener în trafic pentru că bicicleta reprezintă un nou mod de a circula”, a declarat primarul Emil Boc, joi, la postul de radio Napoca FM.

După ce se încheie proiectul pilot, clujenii vor avea la dispoziţie 500 de biciclete pe care le vor putea închiria gratuit, timp de o oră, urmând ca după această perioadă să fie percepută o taxă care poate ajunge până la 80 lei pentru 12 ore. Aceasta este perioada maximă de folosire a unei biciclete. „Se va putea circula 60 de minute gratuit, este o perioadă în care noi am considerat că se poate ajunge din orice parte a oraşului în alta. Pentru că vrem să fie un sistem de transport funcţional, va fi taxat dacă se depăşeşte această perioadă. Prima jumătate de oră va fi taxată cu 2 lei, apoi va creşte progresiv pentru a încuraja cât mai mulţi clujeni să folosească acest sistem de Bike Sharing. Va ajunge la un maxim de 80 lei pentru 12 ore”, a afirmat, săptămâna trecută, Ovidiu Cîmpean, managerul de proiect.  


Bicicleta este înseriată, are doi senzori care sunt cuplaţi la staţiile de biciclete şi care transmit informaţiile că această bicicletă a fost depusă în spaţiul de stocare.

Pistele încă nu sunt gata în totalitate

Potrivit managerului de proiect, legăturile între Cluj-Napoca şi Apahida şi Floreşti nu sunt încă realizate. “Reţeaua de piste este finalizată 90%, se lucrează pe Calea Someşeni la construirea pistei noi. Şi în afara proiectului, cei de la Siguranţa Circulaţiei au gândit piste noi şi odată cu modernizarea infrastructurii oraşului (strada Avram Iancu, strada Horea) sunt prevăzute piste de biciclete, însă acesta este un proces care va continua şi în viitor. Legătura cu Apahida se face pe Calea Someşeni, va fi finalizată anul acesta. În Floreşti, datorită faptului că nu s-a mai construit centura de ocolire prin spate pe la Polus încă nu am reuşit să facem legătura, însă este proiectată o variantă pe drumul european”, a explicat Ovidiu Cîmpean.


Valoarea contractului este de 2,6 milioane euro și a fost semnat în anul 2011, iar lucrările aveau ca termen de finalizare data de 16 august 2013, la un an de la ordinul de începere a lucrărilor. Au apărut mai multe întârzieri din cauza blocajelor la licitaţii.

Ultimele Stiri
abonare newsletter