Actualitate

Încă un Acord de Mediu pentru Autostrada A3. Cel din 2005 tocmai a expirat iar lucrările s-ar putea opri din lipsa unui nou acord

Stadiul lucrărilor la sectorul 3 Gilău-Nădăşel din Autostrada Transilvania (A3) a atins procentul de 50 la sută, a declarat prefectul judeţului Cluj, Ioan Vuşcan, care a vizitat vineri şantierul aflat la câţiva kilometri de municipiu.

Acesta a precizat că, dată fiind o situaţie mai specială, sectorul de drum a fost „atacat” din ambele capete, urmând ca lucrarea să se termine cu o porţiune de drum amplasată în mijlocul proiectului.

Practic, Acordul de Mediu pentru întreaga autostradă Transilvania a expirat recent, el fiind încheiat în 2005, deoarece primele lucrări la Autostrada Transilvania au început în vara anului 2006. Valabilitatea Acordului de Mediu fiind doar de zece ani, documentul trebuie revizuit în întregime. În lipsa acestei revizuiri, constructorul sectorului Gilău-Nădăşel nu poate defrişa o porţiune de pădure cu o suprafaţă de şapte hectare, aflată la mijlocul sectorului de drum, care măsoară 8,7 kilometri. Astfel că decizia de lucru aplicată a fost aceea ca sectorul de autostradă să fie construit dinspre capete către mijloc, urmând ca între timp să decurgă procedurile administrative care ţin de reautorizarea Acordului de Mediu.


Prefectul Gheorghe Vuşcan a mai declarat vineri că a făcut mai multe demersuri la Agenţia Naţională de Mediu să îşi delege competenţele în această chestiune către Agenţia Judeţeană de Mediu, fiind convins că astfel se va putea câştiga cel puţin o lună de zile din termenul de patru luni cât urmează să dureze procedurile administrative. „Nu se poate ca să refaci tot Acordul de Mediu pentru toată Autostrada Transilvania. Noi am sugerat Ministerului Mediului să delege competenţele Agenţiei Naţionale de Mediu la Agenţia Judeţeană de Mediu, aşa cum s-a mai întâmplat. Ca să nu tot umblăm la Bucureşti cu hârtiile, pentru că avem această agenţie judeţeană, iar angajaţii cunosc bine zona. Se va câştiga minim o lună”, a spus Vuşcan.

În acest moment pe sectorul de autostradă menţionat sunt atacate toate lucrările, cum ar fi terasamente, lucrări la structura drumului, sau viaducte, stadiul de finalizare fiind de 48 la sută.


Potrivit şefului de şantier Andrei Grăjdeanu, în total s-au excavat 5,5 milioane de metri cubi de pământ. Pe şantierul sectorului Gilău-Nădăşel lucrează 800 de muncitori şi sunt folosite 120 de utilaje (excavatoare, buldozere şi 150 de camioane).

Sectorul de drum are o lungime de 8,7 km, la care se va adăuga un sens giratoriu care va face legătura cu DN1F. Valoarea proiectului, care ar trebui finalizat în aprilie anul viitor, este de  258 de milioane de lei.


Lucrarea este executată de asocierea dintre SC Spedition UMB SRL cu SC Tehnotrade SRL.

abonare newsletter