Actualitate

Patru oferte depuse pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres Cluj – Dej

Patru asocieri de firme au depus oferte până marți pentru a elabora studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj – Dej, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

 


Licitația pentru studiu de fezabilitate privind drumul expres ce va dubla DN1 de la Cluj-Napoca la Dej, unul dintre cele mai haotice porțiuni de drum din județ, s-a încheiat.

 


Până la termenul limită de deschidere, au depus oferte următorii agenți economici:

1. Asocierea SC ADURO IMPEX SRL – 3TI PROGETTI ITALIA-INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. – SC SPECIALIST SMART GROUP SRL


2. Asocierea SC D P CONSULT SA. – SC EXPLAN SRL – SCA TEAHA & FUZESI

3. Asocierea SC SEARCH CORPORATION SRL – SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL


4. Asocierea SC VIAPONTE ROM SRL – METROUL S.A. – SC CAPITAL VISION SRL

Durata contractului este de 18 luni (din care 14 luni – Elaborare Studiu de Fezabilitate).


În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Un nou model de caiet de sarcini

Licitația pentru studiul de fezabilitate a fost lansată în luna iunie, a anunțat atunci fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. „Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni. Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui şablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitaţii pe infrastructură rutieră”, afirma atunci fostul ministru.

Acesta a menţionat la acea vreme că pe acelaşi tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitaţiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, Bucureşti-Alexandria sau Bucureşti-Târgovişte şi pentru autostrada Făgăraş-Braşov.

„Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în acelaşi timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităţilor locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat şi susţinut prin plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului”, a explicat el.

Caietul de sarcini „garantează o proiectare detaliată”

Deputatul Viorel Băltărețu a subliniat la rândul său că noul tip de caiet de sarcini va garanta o proiectare detaliată. Asocierea de firme câștigătoare ar putea fi desemnată anul acesta, a mai arătat parlamentarul.

„Azi (marți - n.red.), patru oferte au fost depuse în licitația pentru proiectarea Drumului Expres Cluj (Tureni) - Dej. În acest proiect s-a mers pe un model nou de caiet de sarcini, care garantează o proiectare detaliată.

Urmărim evaluarea proiectelor de către comisia CNAIR și sperăm ca, până la finalul anului, să fie anunțați câștigătorii. Acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, va continua spre Bistrița și spre Baia Mare”, a transmis Băltărețu.

Potrivit lui Drulă, „planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistriţa şi spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej”.

„Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor și în proiecte începute bine, care se termină cu bine”, a mai spus ministrul care a publicat și o hartă cu un traseu orientativ al viitorului drum expres de la Cluj la Dej.

CITEȘTE ȘI

Legătura Clujului la Autostrada Transilvania, gata abia în 2024! Care e CALENDARUL proiectului?

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter