Actualitate

DIFERIT SRL, firmă abonată la bani publici, modernizează Bulevardul 21 Decembrie 1989, cu aproape 10 mil. €

Primăria Cluj-Napoca a atribuit contractul de modernizare a Bulevardului 21 Decembrie 1989 firmei Diferit SRL. Investiția se ridică la 44,2 milioane de lei (9,2 mil. €).

Contractul vizează proiectare, asistență tehnică și execuție pentru lucrările de modernizare a arterei circulate din municipiu, care presupun realizarea benzilor dedicate transportului public în comun - etapa 1, inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare spațiu public, semaforizare, iluminat public și mobilier urban. Valoarea estimată totală am lucrării este de 44.297.451 lei fără TVA, din care valoarea serviciilor de proiectare este de 851.942 lei fără TVA, iar valoarea lucrărilor este de 43.445.509 lei fără TVA.

Licitația organizată de primărie în urmă cu un an a fost atribuită inițial ARL - Antrepriza de Lucrări și Reparații, dar Diferit a contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) și a primit câștig de cauză. Contractul cu firma DIFERIT a fost semnat în 19 februarie, iar durata acestuia este de 15 luni.


Planurile Primăriei pentru bulevard vizează creșterea confortului pietonilor și a celor care folosesc transportul în comun, dar și scoaterea traficului: reabilitarea pistelor de biciclete, modernizarea zonelor pietonale extinse, sistem nou de benzi dedicate mijloacelor de transport în comun, stații de încărcare pentru mașinile electrice sau senzori de măsurare a traficului. Bulevardul 21 Decembrie 1989 va fi modernizat pe bani europeni, prin Programul Operațional Regional (POR).

Potrivit municipalității, pe tronsonul cuprins între Biserica Sfântu Petru până la intersecția cu strada Regele Ferdinand se dorește realizarea de benzi dedicate transportului public, inclusiv lucrări de infrastructură, amenajarea spațiului public, semaforizare, iluminat public și mobilier urban.


Prin proiect se propun următoarele lucrări de intervenție:

-construirea/modernizarea/reabilitarea/extinderea pistelor pentru bicicliști,


-crearea/modernizarea/extinderea sistemelor de închiriere de biciclete (bike sharing),

-construirea/modernizarea/extinderea de zone și trasee pietonale, inclusiv măsuri de reducere a traficului auto în anumite zone,


-plantarea de arbori, lucrări de realizare a sistemelor rutiere,

-lucrări de semaforizare.


Ca rezultat, municipalitatea se așteaptă la scăderea gazelor cu efect de seră, creșterea numărului de pasageri transportați cu mijloacele de transport în comun, dar și creșterea numărului de bicicliști și de pietoni.

Arhitecții spun că proiectul nu face parte din ”revoluția împotriva automobilului”, rămânând trei benzi de circulație spre centru, carosabilul urmând a se lărgi la intersecții. Nici trotuarele nu se vor îngusta, dar pietonii vor câștiga spațiu prin mutarea pistelor de biciclete.

“Așteptăm ca numărul de pasageri care folosesc transportul în comun să crească, de asemenea, să crească numărul de bicicliști, iar pietonii să circule în condiții mai bune. Orașul funcționează încă pe o singură axă și tot traficul merge pe această axă și ce încercăm toți este să scoatem traficul de pe această axă centrală care este foarte încărcată”, declara, în 2018, în cadrul unei dezbateri publice referitoare la reamanejarea Bulevardului 21 Decembrie 1989, arhitectul Eugen Pănescu.

Cea mai mare provocare este partea cuprinsă între Biserica Sf. Petru și fața Turnului BRD.

“Aici e cea mai mare schimbare. Acea parcare din fața bisericii este eliminată și se face un mic squar cu vegetație și bănci. Ce a făcut posibil eliminarea de mașini pe acest tronson este utilizarea temporară a terenului de la Centrul Cultural Transilvania ca parcare. Benzile de autobuz și biciclete sunt continue, neîntrerupte în această zonă”, a punctat Pănescu.

Diferit transformă și Piaţa Lucian Blaga, pentru 4,3 mil. €

În penultima zi a anului 2019, Primăria Cluj-Napoca a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la proiectul privind “reabilitarea şi extinderea zonei pietonale Lucian Blaga, strada Republicii (primul tronson), strada Napoca, strada Petru Maior şi strada Emil Isac şi amenajare piste de biciclete”.

Este vorba de firma Diferit SRL, o firmă care a avut/are în derulare multe contracte cu municipalitatea clujeană. Valoarea contractului se ridică la peste 4,3 milioane de euro. Durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar durata de implementare integrală a proiectului este de 30 de luni de la începerea implementării proiectului.

Ultimele Stiri
abonare newsletter