monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Antrenamentele pe banda de alergat nu sunt suficient de interesante? Iată ce ai putea să faci! (P)

Începerea antrenamentelor este primul pas către un corp tonifiat și un stil de viață sănătos, însă pentru a-ți atinge obiectivele fitness pe banda de alergat, exercițiile cu un ritm constant nu vor fi suficiente

Ba mai mult, vei cădea pradă rapid plictiselii, iar încrederea în eficiența aparatului fitness pe care exersezi va scădea vertiginos. Tocmai de aceea, dacă vrei cu adevărat să atingi rezultatele sportive pe care ți le-ai propus, indiferent de scenariu, trebuie să eviți monotonia în antrenamente.
Pentru a reuși să îți menții energia și entuziasmul pe banda de alergat pentru o perioadă cât mai îndelungată, va fi necesar să schimbi în mod constant exercițiile și metodele de solicitare a musculaturii.
În acest sens, mulți specialiști recomandă schimbarea înclinației (unghiul pe care suprafața de alergare îl formează cu podeaua). Această ajustare îți va permite să simulezi diferite condiții de antrenament, cum ar fi alergarea în aer liber (înclinație 1%) sau alergarea la deal (de la 4% în sus).
Pe lângă setările pe care le-ai putea face pentru a da un “refresh” sesiunilor de antrenament, mai poți alege să efectuezi și programele de exerciții puse la dispoziție de consola digitală a aparatului.
De regulă, aceste exerciții propuse de majoritatea modelelor de banda de alergat pentru acasa vor fi structurate pe categorii în funcție de obiectivele după care “alergi”: pierdere în greutate, tonifierea musculaturii din diferite zone ale corpului, creșterea masei musculare sau îmbunătățirea rezistenței la efort. 

Sfaturi utile 

Dacă tocmai ai cumpărat o bandă de alergat sau dacă exersezi de ceva timp și simți că nu mai ai același entuziasm ca la început, în rândurile ce urmează vei putea descoperi câteva recomandări care te vor ajuta să scurtezi traseul către aspectul fizic pe care îl dorești.
- Acordă atenție alimentelor pe care le consumi! Dacă ai vreun obicei alimentar nu tocmai sănătos, ar trebui să renunți la el. Rezultatele pe care le aștepți nu pot veni atunci când antrenamentele pe banda de alergat nu sunt susținute cu o dietă adecvată.
- Odihește-te corespunzător după efort! Dacă efectuezi cel puțin 3 antrenamente solicitante pe săptămână, atunci va trebui să acorzi atenție și perioadelor de odihnă și refacere a musculaturii. Pe lângă un regim alimentar sănătos, somnul este o prioritate!
- Nu sări peste încălzire! Pentru a evita accidentările, începe fiecare rutină cu 5 minute de încălzire și încheie programul cu 5 minute de revenire. Pe lângă alergarea ușoară de la începutul și sfârșitul antrenamentelor, setarea înclinației la 1% te va ajuta să reduci chiar mai mult riscul de accidentare.
- Pășește în locul potrivit! Dacă alergi prea aproape de consolă, brațele nu pot pendula corect și corpul nu va avea postura ideală. Acest lucru este valabil și dacă pășești prea aproape de celălalt capăt al benzii, dat fiind faptul că vei face pași mai mici pentru a-ți păstra echilibrul. Practic, încearcă să calci pe centrul suprafeței de alergare și totul va fi minunat!
- Controlează respirația! Printre cele mai întâlnite greșeli pe parcursul antrenamentelor este să porți o conversație telefonică sau să vorbești cu persoana de lângă tine. Dacă vrei să susții un efort important, găsește un ritm bun al respirației și menține-l pe tot parcursul alergării.
- Alege exerciții cât mai variate și monitorizează progresul! Rezultatele deosebite vin în urma solicitării diversificate a musculaturii, așadar asigură varietate efortului sportiv folosind programele pre-setate pe care le oferă banda de alergat prin intermediul consolei digitale.

Dacă acestea nu sunt “ce trebuie”, poți alege orice altceva din miile de variante de antrenament pe care le oferă site-urile de fitness. În plus, progresul este foarte important, așadar încearcă să urmărești câțiva indicatori de performanță și să îi depășești periodic.