Actualitate

„Blue Monday” - 20 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului 2020

Cea de-a treia zi de luni a anului, care în 2020, corespunde datei de 20 ianuarie, este considerată a fi cea mai deprimantă, la această concluzie ajungând un psiholog britanic care a creat o formulă matematică pentru a identifica cele mai dificile momente dintr-un an.

Pentru a ajunge la această concluzie, psihologul britanic Cliff Arnal a analizat o combinaţie de factori şi consideră că „depresia colectivă” din a treia zi de luni din an ar fi cauzată de scăderea temperaturilor şi de o reducere a luminozităţii. Acestor factori li se adaugă datoriile acumulate în urma sărbătorilor de sfârşit de an. Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată, la fel ca hotărârea de a pune în aplicare bunele rezoluţii luate pe 1 ianuarie pentru anul în curs. Nu în ultimul rând, se ia în considerare şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni.

După primul studiu realizat de cercetătorul britanic pe această temă, în 2005, alte analize au întărit ipoteza „Blue Monday".


Una dintre ele a demonstrat, de exemplu, că cea de-a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar un alt studiu a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă.

La origine, „Blue Monday” a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism - Sky Travel -, care promova avantajele călătoriilor programate în luna ianuarie.


Ideea a fost preluată apoi şi de un producător de îngheţată, într-o altă campanie publicitară, care promova, în iunie, produsele acelei companii, profitând de conceptul opus lui „Blue Monday - cea mai fericită zi a anului.

În 2020, potrivit aceluiași calcul, cea mai fericită zi a anului va corespunde datei de 19 iunie, a treia vineri din luna respectivă.


Potrivit specialiștilor, persoanele care stau lângă fereastră sau care ies la plimbare pot scăpa mai uşor de starea de depresie din această perioadă a anului. De asemenea, experţii recomandă sporturile specifice iernii sau, dacă vremea este mult prea friguroasă, exerciţiile la sală.

Pentru a ajunge la această concluzie, psihologul britanic Cliff Arnal a analizat o combinaţie de factori şi consideră că „depresia colectivă” din a treia zi de luni din an ar fi cauzată de scăderea temperaturilor şi de o reducere a luminozităţii. Acestor factori li se adaugă datoriile acumulate în urma sărbătorilor de sfârşit de an. Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată, la fel ca hotărârea de a pune în aplicare bunele rezoluţii luate pe 1 ianuarie pentru anul în curs. Nu în ultimul rând, se ia în considerare şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni.


După primul studiu realizat de cercetătorul britanic pe această temă, în 2005, alte analize au întărit ipoteza „Blue Monday".

Una dintre ele a demonstrat, de exemplu, că cea de-a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar un alt studiu a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă.


La origine, „Blue Monday” a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism - Sky Travel -, care promova avantajele călătoriilor programate în luna ianuarie.

Ideea a fost preluată apoi şi de un producător de îngheţată, într-o altă campanie publicitară, care promova, în iunie, produsele acelei companii, profitând de conceptul opus lui „Blue Monday - cea mai fericită zi a anului.

În 2020, potrivit aceluiași calcul, cea mai fericită zi a anului va corespunde datei de 19 iunie, a treia vineri din luna respectivă.

Potrivit specialiștilor, persoanele care stau lângă fereastră sau care ies la plimbare pot scăpa mai uşor de starea de depresie din această perioadă a anului. De asemenea, experţii recomandă sporturile specifice iernii sau, dacă vremea este mult prea friguroasă, exerciţiile la sală.

Psiholog Dr. Raluca Zaharie despre Blue Monday: „Această teorie nu este susținută de date științifice

Psiholog Dr. Raluca Zaharie Anton ne vorbește despre conceptul de „Blue Monday”. Aceasta susține că experiența profesională din cadrul cabinetului i-a dovedit faptul că unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă după sărbători față de cea anterioara Sărbătorilor.

 

„Conceptul de Blue Monday a apărut în 2005 ca o concluzie trasă de o companie care vinde excursii. Ei au scos în evidență faptul că ecuația pe care se bazează această concluzie este un mix între finalul sărbătorilor de iarnă, nopțile lungi și faptul că după ce persoanele nu au lucrat câteva săptămâni tot trebuie să își plătească facturile.Cu toate că pare realist, această teorie nu este susținută de date științifice și intră, mai degrabă, în categoria pseudoștiinței. Cu toate acestea, din experiența profesională din cadrul cabinetului pot spune că, într-adevăr, unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă față de cea anterioara Sărbătorilor. Cu toate acestea, sunt clienți care, pentru că au avut această perioadă de sărbători și au avut prilej de conectare cu cei dragi emoțiile negative sunt mai scăzute în intensitate”, spune Psiholog Dr. Raluca Zaharie.

Raluca Zaharie mai susține că ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate.

Astfel, ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate. În plus, e util să luăm în calcul și efectul nocebo. Adică acel efect care ne spune că dacă ajungem să credem că ceva ne poate face rău, acel lucru ne va duce la a simți emoții negative, chiar dacă nu există motive suficiente pentru a se susține acest lucru”, mai spune psihologul.

Pentru a ajunge la această concluzie, psihologul britanic Cliff Arnal a analizat o combinaţie de factori şi consideră că „depresia colectivă” din a treia zi de luni din an ar fi cauzată de scăderea temperaturilor şi de o reducere a luminozităţii. Acestor factori li se adaugă datoriile acumulate în urma sărbătorilor de sfârşit de an. Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată, la fel ca hotărârea de a pune în aplicare bunele rezoluţii luate pe 1 ianuarie pentru anul în curs. Nu în ultimul rând, se ia în considerare şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni.

După primul studiu realizat de cercetătorul britanic pe această temă, în 2005, alte analize au întărit ipoteza „Blue Monday".

Una dintre ele a demonstrat, de exemplu, că cea de-a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar un alt studiu a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă.

La origine, „Blue Monday” a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism - Sky Travel -, care promova avantajele călătoriilor programate în luna ianuarie.

Ideea a fost preluată apoi şi de un producător de îngheţată, într-o altă campanie publicitară, care promova, în iunie, produsele acelei companii, profitând de conceptul opus lui „Blue Monday - cea mai fericită zi a anului.

În 2020, potrivit aceluiași calcul, cea mai fericită zi a anului va corespunde datei de 19 iunie, a treia vineri din luna respectivă.

Potrivit specialiștilor, persoanele care stau lângă fereastră sau care ies la plimbare pot scăpa mai uşor de starea de depresie din această perioadă a anului. De asemenea, experţii recomandă sporturile specifice iernii sau, dacă vremea este mult prea friguroasă, exerciţiile la sală.

Psiholog Dr. Raluca Zaharie despre Blue Monday: „Această teorie nu este susținută de date științifice

Psiholog Dr. Raluca Zaharie Anton ne vorbește despre conceptul de „Blue Monday”. Aceasta susține că experiența profesională din cadrul cabinetului i-a dovedit faptul că unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă după sărbători față de cea anterioara Sărbătorilor.

 

„Conceptul de Blue Monday a apărut în 2005 ca o concluzie trasă de o companie care vinde excursii. Ei au scos în evidență faptul că ecuația pe care se bazează această concluzie este un mix între finalul sărbătorilor de iarnă, nopțile lungi și faptul că după ce persoanele nu au lucrat câteva săptămâni tot trebuie să își plătească facturile.Cu toate că pare realist, această teorie nu este susținută de date științifice și intră, mai degrabă, în categoria pseudoștiinței. Cu toate acestea, din experiența profesională din cadrul cabinetului pot spune că, într-adevăr, unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă față de cea anterioara Sărbătorilor. Cu toate acestea, sunt clienți care, pentru că au avut această perioadă de sărbători și au avut prilej de conectare cu cei dragi emoțiile negative sunt mai scăzute în intensitate”, spune Psiholog Dr. Raluca Zaharie.

Raluca Zaharie mai susține că ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate.

Astfel, ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate. În plus, e util să luăm în calcul și efectul nocebo. Adică acel efect care ne spune că dacă ajungem să credem că ceva ne poate face rău, acel lucru ne va duce la a simți emoții negative, chiar dacă nu există motive suficiente pentru a se susține acest lucru”, mai spune psihologul.

Pentru a ajunge la această concluzie, psihologul britanic Cliff Arnal a analizat o combinaţie de factori şi consideră că „depresia colectivă” din a treia zi de luni din an ar fi cauzată de scăderea temperaturilor şi de o reducere a luminozităţii. Acestor factori li se adaugă datoriile acumulate în urma sărbătorilor de sfârşit de an. Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată, la fel ca hotărârea de a pune în aplicare bunele rezoluţii luate pe 1 ianuarie pentru anul în curs. Nu în ultimul rând, se ia în considerare şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni.

După primul studiu realizat de cercetătorul britanic pe această temă, în 2005, alte analize au întărit ipoteza „Blue Monday".

Una dintre ele a demonstrat, de exemplu, că cea de-a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar un alt studiu a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă.

La origine, „Blue Monday” a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism - Sky Travel -, care promova avantajele călătoriilor programate în luna ianuarie.

Ideea a fost preluată apoi şi de un producător de îngheţată, într-o altă campanie publicitară, care promova, în iunie, produsele acelei companii, profitând de conceptul opus lui „Blue Monday - cea mai fericită zi a anului.

În 2020, potrivit aceluiași calcul, cea mai fericită zi a anului va corespunde datei de 19 iunie, a treia vineri din luna respectivă.

Potrivit specialiștilor, persoanele care stau lângă fereastră sau care ies la plimbare pot scăpa mai uşor de starea de depresie din această perioadă a anului. De asemenea, experţii recomandă sporturile specifice iernii sau, dacă vremea este mult prea friguroasă, exerciţiile la sală.

Psiholog Dr. Raluca Zaharie despre Blue Monday: „Această teorie nu este susținută de date științifice

Psiholog Dr. Raluca Zaharie Anton ne vorbește despre conceptul de „Blue Monday”. Aceasta susține că experiența profesională din cadrul cabinetului i-a dovedit faptul că unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă după sărbători față de cea anterioara Sărbătorilor.

 

„Conceptul de Blue Monday a apărut în 2005 ca o concluzie trasă de o companie care vinde excursii. Ei au scos în evidență faptul că ecuația pe care se bazează această concluzie este un mix între finalul sărbătorilor de iarnă, nopțile lungi și faptul că după ce persoanele nu au lucrat câteva săptămâni tot trebuie să își plătească facturile.Cu toate că pare realist, această teorie nu este susținută de date științifice și intră, mai degrabă, în categoria pseudoștiinței. Cu toate acestea, din experiența profesională din cadrul cabinetului pot spune că, într-adevăr, unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă față de cea anterioara Sărbătorilor. Cu toate acestea, sunt clienți care, pentru că au avut această perioadă de sărbători și au avut prilej de conectare cu cei dragi emoțiile negative sunt mai scăzute în intensitate”, spune Psiholog Dr. Raluca Zaharie.

Raluca Zaharie mai susține că ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate.

Astfel, ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate. În plus, e util să luăm în calcul și efectul nocebo. Adică acel efect care ne spune că dacă ajungem să credem că ceva ne poate face rău, acel lucru ne va duce la a simți emoții negative, chiar dacă nu există motive suficiente pentru a se susține acest lucru”, mai spune psihologul.

Pentru a ajunge la această concluzie, psihologul britanic Cliff Arnal a analizat o combinaţie de factori şi consideră că „depresia colectivă” din a treia zi de luni din an ar fi cauzată de scăderea temperaturilor şi de o reducere a luminozităţii. Acestor factori li se adaugă datoriile acumulate în urma sărbătorilor de sfârşit de an. Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată, la fel ca hotărârea de a pune în aplicare bunele rezoluţii luate pe 1 ianuarie pentru anul în curs. Nu în ultimul rând, se ia în considerare şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni.

După primul studiu realizat de cercetătorul britanic pe această temă, în 2005, alte analize au întărit ipoteza „Blue Monday".

Una dintre ele a demonstrat, de exemplu, că cea de-a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar un alt studiu a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă.

La origine, „Blue Monday” a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism - Sky Travel -, care promova avantajele călătoriilor programate în luna ianuarie.

Ideea a fost preluată apoi şi de un producător de îngheţată, într-o altă campanie publicitară, care promova, în iunie, produsele acelei companii, profitând de conceptul opus lui „Blue Monday - cea mai fericită zi a anului.

În 2020, potrivit aceluiași calcul, cea mai fericită zi a anului va corespunde datei de 19 iunie, a treia vineri din luna respectivă.

Potrivit specialiștilor, persoanele care stau lângă fereastră sau care ies la plimbare pot scăpa mai uşor de starea de depresie din această perioadă a anului. De asemenea, experţii recomandă sporturile specifice iernii sau, dacă vremea este mult prea friguroasă, exerciţiile la sală.

Psiholog Dr. Raluca Zaharie despre Blue Monday: „Această teorie nu este susținută de date științifice

Psiholog Dr. Raluca Zaharie Anton ne vorbește despre conceptul de „Blue Monday”. Aceasta susține că experiența profesională din cadrul cabinetului i-a dovedit faptul că unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă după sărbători față de cea anterioara Sărbătorilor.

 

„Conceptul de Blue Monday a apărut în 2005 ca o concluzie trasă de o companie care vinde excursii. Ei au scos în evidență faptul că ecuația pe care se bazează această concluzie este un mix între finalul sărbătorilor de iarnă, nopțile lungi și faptul că după ce persoanele nu au lucrat câteva săptămâni tot trebuie să își plătească facturile.Cu toate că pare realist, această teorie nu este susținută de date științifice și intră, mai degrabă, în categoria pseudoștiinței. Cu toate acestea, din experiența profesională din cadrul cabinetului pot spune că, într-adevăr, unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă față de cea anterioara Sărbătorilor. Cu toate acestea, sunt clienți care, pentru că au avut această perioadă de sărbători și au avut prilej de conectare cu cei dragi emoțiile negative sunt mai scăzute în intensitate”, spune Psiholog Dr. Raluca Zaharie.

Raluca Zaharie mai susține că ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate.

Astfel, ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate. În plus, e util să luăm în calcul și efectul nocebo. Adică acel efect care ne spune că dacă ajungem să credem că ceva ne poate face rău, acel lucru ne va duce la a simți emoții negative, chiar dacă nu există motive suficiente pentru a se susține acest lucru”, mai spune psihologul.

Psiholog Dr. Raluca Zaharie despre Blue Monday: „Această teorie nu este susținută de date științifice”

Psiholog Dr. Raluca Zaharie Anton ne vorbește despre conceptul de „Blue Monday”. Aceasta susține că experiența profesională din cadrul cabinetului i-a dovedit faptul că unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă după sărbători față de cea anterioara Sărbătorilor.

„Conceptul de Blue Monday a apărut în 2005 ca o concluzie trasă de o companie care vinde excursii. Ei au scos în evidență faptul că ecuația pe care se bazează această concluzie este un mix între finalul sărbătorilor de iarnă, nopțile lungi și faptul că după ce persoanele nu au lucrat câteva săptămâni tot trebuie să își plătească facturile.Cu toate că pare realist, această teorie nu este susținută de date științifice și intră, mai degrabă, în categoria pseudoștiinței. Cu toate acestea, din experiența profesională din cadrul cabinetului pot spune că, într-adevăr, unii clienți au o mai acuta simptomatologie depresivă sau apare o stare de tristețe mai intensă față de cea anterioara Sărbătorilor. Cu toate acestea, sunt clienți care, pentru că au avut această perioadă de sărbători și au avut prilej de conectare cu cei dragi emoțiile negative sunt mai scăzute în intensitate”, spune Psiholog Dr. Raluca Zaharie.

Raluca Zaharie mai susține că ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate.

Astfel, ziua în sine nu poate produce emoționalitate ridicată, decât dacă există și alte variabile personale implicate. În plus, e util să luăm în calcul și efectul nocebo. Adică acel efect care ne spune că dacă ajungem să credem că ceva ne poate face rău, acel lucru ne va duce la a simți emoții negative, chiar dacă nu există motive suficiente pentru a se susține acest lucru”, mai spune psihologul.

Etichete: depresie
Ultimele Stiri
abonare newsletter