Actualitate

Tişe se laudă cu noi lucrări la “autostrada” Mociu-Frata. Primele lucrări, anunţate TOT de TIŞE, în urmă cu 8 ANI! Drumul arată DEPLORABIL!

În primul mandat al lui Alin Tişe, Consiliul Judeţean Cluj anunţa demararea unui proiect de modernizare a tuturor drumurilor judeţene. Era anul 2011, an preelectoral, când Alin Tişe anunţa că 423 kilometri de drumuri judeţene vor fi modernizaţi până în 2015. După 8 ani, de acest proiect s-a ales praful.

În ultimele 3 luni, Consiliul Judeţean Cluj, prin vocea preşedintelui Alin Tişe, a anunţat de DOUĂ ORI (!!!) demararea de “ample” lucrări ba de reabilitare, ba de modernizare, ba de întreţinere pe drumul judeţean 150 Mociu – Frata – Viișoara.

Marţi, 3 septembrie 2019, Alin Tişe a simţit nevoia nevoia să se laude încă o dată că forul judeţean “a demarat ample lucrări de întreținere pe drumul județean 150 Mociu – Frata – Viișoara, fiind vizați circa 40 kilometri de drum”.


În caz că a uitat, îi reamintim preşedintelui Consiliului Judeţean că în aprilie 2018 instituţia pe care o conduce a mai emis un comunicat de presă ce seamană izbitor cu cel de marţi.

Consiliul Județean Cluj a demarat ample lucrări de întreținere ce vizează nu mai puțin de 39,7 kilometri ai drumului județean 150 Mociu – Frata – Viișoara, respectiv tronsonul cuprins între pozițiile kilometrice 0+600 și 40+300. Lucrările constau în plombări, burdușiri...” (comunicat Consiliul Judeţean Cluj septembrie 2019)


Consiliul Județean Cluj a anunțat începerea lucrărilor de întreținere la drumul județean Câmpia Turzii – Viișoara – Frata – Mociu. Lucrările se execută pe un sector de drum lung de aproximativ 40 de kilometri, de la kilometrul 0+600 – localitatea Viișoara, până la kilometrul 40+300, pe direcția Mociu, până la intersecția cu drumul național DN 16. Lucrările constă în plombări cu beton asfaltic și burdușiri” (comunicat Consiliul Județean Cluj aprilie 2018)

În 3 luni, Tişe s-a lăudat de 2 ori cu acelaşi drum

În luna mai 2019, Alin Tişe a emis ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare și modernizare a drumului județean 150 Viişoara – Ceanu Mare – Frata – Mociu, ocazie cu care s-a lăudat că acest proiect “vizează un tronson cu o lungime de 39,7 kilometri, de la kilometrul 0+600 până la kilometrul 40+300”.


„Acesta presupune intervenția în profunzimea drumului, pe toată lungimea sectorului vizat, începând de la fundație şi încheind cu două straturi de asfalt – binder şi strat de uzură, cu inserţie de material geocompozit antifisură. De asemenea, investiția prevede şi realizarea de acostamente, şanţuri, rigole şi podeţe, racordări la drumurile laterale, accese la proprietăţi, parcări, ziduri de sprijin, parapeţi metalici flexibili, întreg proiectul urmând să se finalizeze prin realizarea de marcaje şi semnalizare rutieră”, transmitea Consiliul Judeţean.

Singura diferenţă între comunicatele emise în 2019 şi cele din 2018 este că în prezent, lucrările de reabilitare și modernizare a drumului judeţean DJ 150 Viişoara – Ceanu Mare – Frata – Mociu sunt finanțate din fonduri europene, iar anul trecut, lucrările la DJ 150 ar fi trebuit să fie plătite din împrumutul în valoare de 50 de milioane de euro, contractat de Consiliul Județean Cluj.


Tişe se leapădă de Kiat, după o împăcare de 2 mil. €

Firma Kiat a câștigat licitația pentru modernizarea a 438 de kilometri de drumuri judeţene în 2011 în timpul primului mandat al lui Alin Tișe contra sumei de 66 de milioane de euro.

În 2012, Tişe a mai avut o încercare de reziliere a contractului cu Kiat. Scenariul s-a repetat, de data aceasta cu succes, şi în 2014 în timpul mandatului fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Horea Uioreanu.


În 2016, revenit în funtea Consiliului Judeţean Cluj , Alin Tişe anunţa deblocarea contractelor cu Kiat pentru reabilitarea drumurilor judeţene din judeţul Cluj nu înainte ca forul judeţean să plătească în plus 2 milioane de euro pentru modernizarea a trei tronsoane de drumuri judeţene, tronsoane care trebuiau reabilitate încă din 2016.

Firma Kiat a cerut cheltuieli suplimentare mai mari cu 10% pentru modernizarea celor trei drumuri sub pretextul că “executarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a drumurilor județene trebuie să se facă respectarea standardelor și normativelor în vigoare”.

Suntem în 2019, iar acelaşi Tişe a anunţat că a înaintat o notificare de reziliere a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare și reabilitare încheiat cu Asocierea Kiat Group Construct SRL –Tehnic Asist SRL – Damar Consult SRL.

Forul judeţean îşi motivează decizia de reziliere a contractului prin neîndeplinirea “culpabilă” de către asocierea câștigătoare, a obligațiilor asumate prin contract.

“Printre aspectele invocate de Consiliul Județean s-au numărat neîndeplinirea culpabilă a obligațiilor asumate, întârzierea nejustificată a reluării execuției lucrărilor, nerespectarea proiectului tehnic, nerezolvarea neconformităților și faptul că executantul și proiectantul nu au înțeles să acționeze în vederea remedierii deficiențelor menționate în repetate rânduri. În același timp, progresul fizic și financiar al contractului referitor la acest drum (n.red. DJ 150 Mociu-Frata-Viişoara), la data de 13 august 2019, era de doar 0,2 % iar lucrările executate în cursul anului 2019 nu au respectat, în totalitate,proiectul tehnic aprobat. Totodată, forul administrativ județean a constatat lipsa utilajelor, echipamentelor, materialelor și personalului necesare execuției lucrărilor”, susţine instituţia.

PSD Cluj: DJ 150, distrugătorul de maşini

“Clujenii din Câmpia Turzii - Viişoara - Ceanu Mare - Frata – Mociu au ajuns la limita insuportabilului după ce reabilitarea impracticabilului drum judeţean DJ 150 este tărăgânată de mulţi ani, în paralel, cei din Consiliul Judeţean Cluj, în frunte cu Alin Tişe, promiţând anual reabilitarea acestuia”, reclamă deputatul Horia Nasra, președintele PSD Cluj.

“Practic, dacă cauţi un parc de dezmembrări auto, un cimitir auto, în zona Câmpia Turzii - Viişoara - Ceanu Mare - Frata – Mociu, drumul judeţean este cel mai accesibil! Gropile din metru în metru sunt garanţia distrugerii maşinilor clujenilor din zonă şi o pată mare pe obrazul administraţiei judeţene, care anual le promite oamenilor modernizarea acestui drum de car. Cred că deja niciun clujean nu mai pune bază pe cuvântul lui Alin Tişe, însă mă întreb, colegilor lui, consilierilor judeţeni liberali, europarlamentarului Buda, chiar nu le pasă, chiar nu le este ruşine de starea deplorabilă a drumurilor judeţene? Chiar nu mai există bărbaţi politici în PNL Cluj care să-l corecteze, urecheze pe Tişe?”  a declarat deputatul Horia Nasra, preşedintele PSD Cluj.

CITEŞTE ŞI

Promisiunile de asfaltare a drumurilor judeţene s-au dus pe apa sâmbetei

CITEŞTE ŞI

Elevii din satele clujene încep şcoala pe drumuri făcute praf. “De promisiuni ne-am săturat”

CITEŞTE ŞI

Împăcarea lui Tişe cu Kiat costă judeţul Cluj 2 milioane de euro

CITEŞTE ŞI

183 milioane €, suma record investită de Consiliul Județean în reabilitarea drumurilor. De ce nu scapă Clujul de gropi?

Ultimele Stiri
abonare newsletter