Actualitate

Nemulțumiți de condiții, bicicliștii clujeni pornesc într-un nou marș: „Facem apel public la boicotarea pseudo-pistelor!”

O nouă ediție a Marșului Bicicliștilor Clujeni (a 143-a din seria lunară începută în septembrie 2007 în continuarea celei anuale începute de CCN în 1998) va avea loc joi, 22 august 2019.

Nemulțumiți de condiții, bicicliștii clujeni pornesc într-un nou marș: „Facem apel public la boicotarea pseudo-pistelor realizate de Primărie!” Nemulțumiți de condiții, bicicliștii clujeni pornesc într-un nou marș: „Facem apel public la boicotarea pseudo-pistelor realizate de Primărie!”

Sunt invitați toți clujenii care au bicicletă! Întâlnirea participanților va fi în Piața Unirii, începând cu ora 17:45, iar startul efectiv al marșului va fi puțin după ora 18:00, urmând să dureze circa o oră. Traseul vizează de această dată zona centrală și pericentrala și cartierul Grigorescu, cu plecare și final în Piața Unirii.

Concret, traseul este: Piața Unirii – Bd. Eroilor – Piața A. Iancu – str. Cuza Vodă – Piața M. Viteazul – str. I.P. Voitești – str. Gen. Dragalina – Bld. 1 Decembrie 1918 – pasarela albastră peste Someș – pistă bicicletă mal Someș – str. Uzinei Electrice – Parcul Central „S. Bărnuțiu” – str. E. Isac – str. P. Maior – Piața L. Blaga – str. Napoca – Piața Unirii.


Este o nouă ocazie de întâlnire, cunoaștere și pedalare în comun a bicicliștilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autorităților locale, publicului și presei de nevoia promovării utilizării bicicletei ca mijloc cotidian de transport în oraș, componentă esențială a mobilității urbane durabile și alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun și deplasarea pietonală.

Participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa de progres în domeniul infrastructurilor biciclistice, după o lungă stagnare fiind reluată realizarea de noi piste, dar tot cu grave deficiențe calitative, iar problemele la cele vechi nefiind rezolvate, de la lățimea insuficentă la lipsa de continuitate și de spații laterale de siguranță, de la prezența diverselor obstacole la marcaje și indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier.


Bandă comună periculoasă, piste inutile pe străzi mici

Cicliștii avertizează că nouă bandă comună pentru autobuze, troleibuze și biciclete pe Bld. N. Titulescu nu este acceptabilă, ci incomodă și periculoasă, pentru că nu respectă lățimea de 4,5 metri necesară unei asemenea artere comune, iar pe Calea Mănăștur se preconizează aceeași abordare profund dăunătoare, în schimb se preconizează lățirea carosabilului și îngustarea trotuarelor, astfel că vorbele frumoase privind promovarea mobilității durabile nu prea au de fapt acoperire practică.

„Noile piste din cartierul Gheorgheni pe străzi mici situate între str. L. Rebreanu, Bld. N. Titulescu și str. C. Brâncuși – pe străzile Axente Sever, Heltai Gáspár, Tache Ionescu și Arieșului – anunțate de Primărie, din nou au fost decise fără nicio consultare publică sau măcar a ONG de profil (căci consultări au fost anunțate doar referitor la instituirea de sensuri unice), sunt din nou pe străzi mici, unde în principiu nu e nevoie de segregare între traficul automobilistic și cel biciclistic, ci doar de reducerea vitezei traficului motorizat (de segregare e nevoie pe marile artere), astfel încât pare tot doar o cacialma inutilă bicicliștilor, destinată să dea bine în statistici, mai ales că în mod halucinant, din schițele publicate de Primărie rezultă că sensul de circulație pe acele piste va fi unic și tot în sensul în care este și bandă pentru autoturisme, în loc să fie invers, astfel încât să permită circulația bicicletelor în ambele sensuri pe acele străzi”, se arată într-un comunicat al Clubului de Cicloturism „Napoca” (CCN).


Mai mult, în proiectul publicat de Primărie se preconiza în sfârșit o lățime decentă, conform bunelor practici internaționale (1,5 metri lățime plus 0,5 metri spațiu de siguranță), însă în realitate este mult mai redusă și lățimea efectivă și spațiul de siguranță, astfel încât biciclistul ar fi forțat să pedaleze în raza de acțiune a eventualelor portiere deschise intempestiv

„Facem apel public la boicotarea acestor pseudo-piste, retragerea de către Poliția Rutieră a avizului pentru acestea, obligarea Primăriei la modificarea sau desființarea lor și sancționarea celor vinovați de modul în care au fost realizate!”, solicită cicliștii clujeni.

Ultimele Stiri
abonare newsletter