monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Sindicaliștii de la aeroport se răzvrătesc și acuză Consiliul Județean de piedici: “Se pune în pericol siguranța pasagerilor”

Deterioarea parcării din interiorul aeroportului, eșecul proiectului privind implementarea transportului intermodal, neaprobarea proiectelor de dezvoltare pentru atingerea a 7 milioane de pasageri plus existența unui așa zis conflict de interese în schimbarea unor membri din Consiliul de Administrație sunt doar o parte din subiectele atinse de sindicaliștii de la Aeroportul Internațional Cluj într-o scrisoare deschisă. În opinia acestora, vina aparține doar Consiliului Județean.

Într-o scrisoare deschisă cu titlul “Piedici permanente în activitatea și dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj”, sindicaliștii enumeră mai multe probleme pe care le au cu forul județean.

Aceștia sunt nemulțumiți de gestionarea necorespunzătoare a parcării auto din incinta aeroportului care, spun aceștia, “este într-o stare deplorabilă de deterioare punând în pericol siguranța pasagerilor și a angajaților”.

„Parcul auto din incinta aeroportului a fost dată spre folosință și administrarea de către Consiliul Județean Cluj companiei UTI pe o perioadă de 45 de ani printr-un contract de concesiune. Tot ce înseamnă activități de exploatare, întreținere, curățenie și operare intră în sarcina UTI. Consiliul Județean are obligația de a urmări dacă firma își respectă toate obligațiile contractuale. Parcarea auto din incinta aeroportului este într-o stare jalnică de deteriorare. Aeroportul a făcut în zeci de rânduri sesizări către Consiliul Județean pentru dispunerea către concesionar a efectuării lucrărilor de reparații, pentru deszăpezire sau lucrări de întreținere. Sesizările au rămas fără răspuns, ba mai mult UTI ne-a comunicat că i-au fost interzise de către Consiliul Județean efectuarea de lucrări de reparații și întreținere în cadrul parcării. Această interdicție trasată de CJ firmei UTI ridică mari suspiciuni privind legalitatea derulării contractului de concesiune, întrucât concesionarul exploatează întreaga parcare încasând venituri din taxarea serviciilor din întreaga parcare auto”, susține Gabriel Ene, președintele Sindicatului Independent al Aeroportului Cluj.

Sindicaliștii sunt nemulțumiți și de faptul că instituția condusă de Alin Tișe a blocat proiectul de transport intermodal

“Aeroportul deține un proiect pentru dezvoltarea infrastructurii intermodale, respectiv construirea unui terminal de marfă și facilități de conectivitate pentru pasageri, respectiv un pasaj suprateran care să lege gara CFR din zonă cu terminalele aeroportului. Nu înțelegem cum alte aeroporturi, Debrecen sau Budapesta, competitori ai noștri, au găsit sprijinul și voința necesară pentru realizarea unor astfel de proiecte. până la urmă, toate aceste proiecte se realizează nu doar pentru beneficiul aeroportului, ci pentru beneficiul oamenilor. Se pare că pe Consiliul Județean nu îl interesează bunăstarea comunității, ci doar să blocheze direct sau indirect dezvoltarea acesteia. CJ Cluj poate întreprinde toate demersurile pentru accesarea fondurilor europene pentru acest proiect. Din păcate, acesta nu depune nicio diligență în acest sens, nu caută soluții și nici nu susține aeroportul în proiectul său”, se arată în scrisoarea deschisă.

Mai mult, angajații aeroportului sunt nemulțumiți și de faptul că forul județean nu a aprobat proiectele de dezvoltare ale aeroportului pe perioada 2017 – 2030.

“Pentru a crea premisele creșterii numărului de aeronave, implicit a numărului de pasageri, pentru a face față competiției prin atragerea de noi companii aeriene este necesară extinderea capacității infrastructurii actuale a Aeroportului. Nu putem aștepta să vină traficul aerian peste noi și să ne găsească nepregătiți și în imposibilitate de procesare a pasagerilor sau a deservirii companiilor aeriene. Acest aspect este cunoscut de toți specialiștii din domeniul aviației civile. A avea un aeroport internațional, considerat al 2-lea din România în județul Cluj reprezintă un avantaj uriaș de dezvoltare a regiunii față de alte regiuni din România sau Europa. De aceea a fost promovat proiectul de dezvoltare în vederea atingerii unui trafic de 7 milioane de pasageri. Acest proiect va genera dezvoltarea continuă a județului Cluj, a regiunii Transilvania creând noi locuri de muncă și oportunități de business în toate sectoarele de activitate. Se pare însă că aceste planuri de dezvoltare ale Aeroportului nu interferează cu voința Consiliului Județean Cluj. Considerăm că în acest sens trebuie să decidă comunitatea dacă se continuă dezvoltarea Aeroportului”, mai susține Ene.

În final, sindicaliștii arată asupra unui posibil conflict de interese în numirea unor noi membri în consiliul de administrație al aeroportului.

“Nu mare ne-a fost surprinderea să vedem pe site-ul CJ Cluj proiectul de hotărâre în care Alin Tișe și aparatul său tehnic stabilesc noi membri provizorii în consiliul de administrație al Aeroportului Internațional Cluj. Toate ca toate până acum, dar dacă intrăm în profunzimea proiectului și a referatului de aprobare constatăm abateri grave și un flagrant conflict de interese în numirea avocatului Mihai Lăpușan, care l-a reprezentat pe Tișe în procesul de divorț, și a lui Daniel Perșu. Considerăm că ar fi utilă implicarea comunității pentru a stopa toate abuzurile autorității publice tutelare discreditate de ambițiile unor conducători și funcționari publici”, mai menționează documentul citat.