monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Senzori în asfalt și semaforizare inteligentă, noile găselnițe ale primarului Boc pentru fluidizarea traficului. “Calculatoarele vor lua decizii în locul omului”

Primarul Emil Boc anunță o nouă revoluție în traficul clujean: un centru de management integrat al traficului, unde calculatoarele vor lua decizii în locul oamenilor pentru fluidizarea traficului. Proiectul va avea nu doar senzori amplasați în asfalt ci și camere de luat vederi speciale pentru traficul auto.

“Aici va fi un proiect mult mai amplu care care va viza instituirea unui centru de management integrat al traficului. Este un proiect derulat pe fonduri europene și există mai multe milioane de euro alocate pentru un asemenea proiect complet care va avea avea nu doar senzori amplasați în asfalt sau camere de luat vederi speciale pentru traficul auto în vederea fluidizării circulației , dar va avea și foarte multe alte elemente care vor permite așa numita decizie pe care trebuie să o ia computerele cu privire la fluidizarea traficului pe baza informațiilor pe care le culege din trafic. Atunci când știe, de exemplu, că este aglomerat în Piața Cipariu sau în Piața Avram Iancu, în altă zonă a orașului se fluidizează, se dă drumul mai rapid, se sincronizează semafoare, tocmai pentru a atrage aglomerația de acolo, pentru a permite o mai bună deschidere și o mai bună fluidizare a traficului. Acest centru integrat de management al traficului culege toate datele din toate zonele. Dacă vede că e o aglomerație în Piața Avram Iancu operează în altă zonă unde sunt amplasați senzori la semafoarele respective pentru a fluidiza traficul auto. Are capacitatea de a lua decizii în locul omului. Timpii de semaforizare se vor sincroniza automat pentru a descongestiona traficul prin măsuri și înainte și după punctul unde este o congestionare a traficului”, a spus primarul Emil Boc la o emisiune la radio.

Potrivit edilului, acești senzori vor permite identificarea mașinilor ilegal în stațiile de autobuz sau în alte locuri și “imediat vor fi semnalizate în centrul de management integrat al traficului de unde poliția va lua informația și va putea dispune imediat ridicarea mașinilor care ocupă o stație”.

“Identificarea locurilor de parcare la sol, prin acest senzor, vom știi dacă sunt locuri libere de parcare în zone importante din oraș. Pregătim caietul de sarcini pentru a scoate la licitație un asemenea centru integrat de management al traficului. Între timp se lucrează la menținerea actualei structuri care înseamnă semafoare, undă verde și funcționarea acestora. Proiectul are mai multe componente. Senzorii de parcare sunt o componentă, adiacentă centrului integrat de management al traficului. În esență se ocupă de culegere de date și informații din trafic, dar avem în vedere utilizarea de senzori nu numai pentru a culege date cu privire la fluidizarea traficului, dar și utilizarea de senzori și pentru a identifica locurile de parcare în carosabil”, mai spune primarul.

Deja, viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că municipalitatea a trecut la modernizarea trecerilor de pietoni.

“Următoarele treceri de pietoni vor fi modernizate cu semafoare dotate cu butoane și sonorizare pentru nevăzători, instalate prin cabluri subterane”, spune Tarcea.

- str. Louis Pasteur- Gh. Marinescu
- str. G. Coșbuc- aleea Stadion
- str. L. Rebreanu- Tache Ionescu
- str. Al. Vlahuță- școala Onisifor Ghibu
- B-dul Muncii: zona Ekerle, Banca Transilvania și liceu
- str. Plopilor- Șesului
- str. C. Coposu: la intersecțiile cu str. Strungarilor, Soarelui, Trandafirilor și nr. 20
- Calea Dorobanților- parkimg Mărăști
- Calea Dorobanților- Pitești
- str. Clinicilor- zona UPU, 2 buc.
- str. Fabricii- Bobâlnei
- Calea Dorobaților- Progresului
- pod Locomotivei- Fericirii
- str. Traian Vuia- Cpt. Grigore Ignat