monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Aproape 100 de capace de canal furate într-o lună

Furtul de capace de cămine de apă şi de canalizare a atins proporţii alarmante în Cluj-Napoca, în această lună fiind furate 94 de astfel de capace. Recordul a fost atins săptămâna trecută când au fost furate, într-o singură noapte, 25 de capace. Reprezentanţii Companiei de Apă Someş (CAS) spun că numărul furturilor este mult mai mare, existând posibilitatea să mai fie descoperite capace lipsă şi pe alte străzi, pe măsură ce se desfăşoară verificări ale CAS sau sosesc raportări de la cetăţeni. Pe lângă capace, hoţii au început să fure chiar şi semnele de circulaţie care au fost montate de cei de la CAS în locurile în care lipsesc capacele.

Un alt furt masiv a fost înregistrat anul trecut, în noaptea de 24-25 decembrie, când au fost furate de pe reţeaua publică 17 capace, din zona străzilor Iris, Arad, Parcul Feroviarilor, Sobarilor, Ion Viteazu, Griviţei, Patriciu Barbu, Răsăritului.

Capacele sunt vândute la fier vechi

Lucian Croitoru, şeful Departamentului Relaţii Publice al CAS, consideră că bunurile furate ajung la fier vechi, cu toate că există o convenţie între companie şi REMAT. „Deşi compania noastră are convenţii cu REMAT-urile, de neacceptare a unor astfel de materiale la cumpărare, şi întreprinde şi demersuri de verificare prin sondaj la ele, suntem totuşi convinşi că bucăţile de capace de fontă, sparte, inglobate în cantităţi de alte deşeuri metalice, se strecoară totuşi la vânzare în aceste unităţi”, subliniază Lucian Croitoru.

Pericol pentru locuitorii oraşului

Din cauza furturilor există un real pericol de accidente pentru maşini, adulţi şi copii în zonele unde lipsesc capacele respective. „Preocuparea noastră se îndreaptă în primul rând către potenţialul pericol la adresa publicului, de aceea rugăm cetăţenii să ne ajute in semnalarea unor eventuale capace de cămin lipsă”, mai precizează Croitoru.

CAS suferă şi pagube materiale prin aceste furturi, costurile unui ansamblu capac-ramă variind între 300 şi 550 lei noi, la care se adaugă timpul şi manopera angajatilor şi, mai recent, costul semnelor de circulaţie de semnalizare furate.