Actualitate

Studenţii Facultăţii de Psihologie din Cluj-Napoca pot să îşi aducă pisicile şi câinii la cursuri

Studenţii Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca pot să îşi aducă animalele de companie, câinii şi pisicile, la cursuri şi învaţă, astfel, să înţeleagă mai bine şi să descifreze comportamentul acestora.

Studenţii Facultăţii de Psihologie din Cluj-Napoca pot să îşi aducă pisicile şi câinii la cursuri Studenţii Facultăţii de Psihologie din Cluj-Napoca pot să îşi aducă pisicile şi câinii la cursuri

Conferenţiarul universitar Alina Rusu, de la Departamentul de Psihopedagogie Specială al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul UBB a declarat, joi, corespondentului Mediafax, că studenţii, prin faptul că îşi aduc propriile animale, nu mai sunt stresaţi că acestea îi aşteaptă acasă şi sunt mai atenţi la curs.

„Cursurile la care studenţii pot să îşi aducă animalele de companie, fie că vorbim de câini sau pisici, este cel de Psihologie Animală pentru cei de anul întâi, de Terapie Asistată de Animale pentru persoanele cu nevoi speciale de la masteratul de Consiliere şi Asistenţă Psihopedagogică şi un curs post-universitar. Studenţii sunt foarte atenţi, nimeni nu se plictiseşte şi nu simţi că ai fi deranjat într-un anumit fel. Animalele, conform studiilor, contribuie la creşterea atenţiei lor executive şi la o stare de bine. Aducându-şi propriile animale, studenţii nici nu sunt stresaţi că acasă îi aşteaptă cineva, că animalele lor ar putea avea anxietate de separare, iar astfel învăţăm împreună să înţelegem mai bine şi să descifrăm comportamentul animal. Se creează o legătură mai strânsă între ei iar, pe lângă aceasta, animalele de companie beneficiază de socializare, de sensibilizare la expunere cu alte animale şi alte persoane străine”, a spus Rusu.


Potrivit acesteia, prezenţa animalelor de companie la cursuri a dus la o creştere a implicării studenţilor în procesul educaţional.

„Am putut să văd la studenţii de la acest curs că în materialele de evaluare la examenul de psihologie animală sunt mult mai participativi, mai implicaţi. Au de făcut un proiect, de observare a animalului timp de o zi, iar toate proiectele sunt de punctaj maxim. Am observat că a crescut foarte mult numărul studenţilor care optează pentru acest curs, care este o disciplină opţională. La curs participă de la 50 până la 150-200 de studenţi, şi nu doar de la Facultatea de Psihologie, ci şi de la facultăţile de Istorie – Filozofie sau Fizică ale UBB, dar şi de la Facultatea de Medicină Veterinară a USAMV”, a menţionat Rusu.


Profesorul a subliniat că beneficiile prezenţei animalelor la cursuri se constată şi la nivelul personalului administrativ al facultăţii, în condiţiile în care angajaţi ai instituţiei vin să interacţioneze cu câinii şi pisicile aduse de studenţi.

„Cred că la nivelul conducerii UBB s-a conştientizat faptul că acest curs şi faptul că la Cluj se promovează foarte mult şcoala de terapie asistată de animale este un beneficiu pentru asigurarea unui climat educaţional pozitiv şi atractiv”, a mai afirmat cadrul universitar al UBB.

abonare newsletter