Actualitate

A început numărătoarea inversă pentru ridicarea maşinilor. Zonele din Cluj unde primarul Boc va trimite primele echipaje

Au mai rămas câteva săptămâni până când maşinile parcate neregulamentar vor putea fi din nou ridicate.

sursa foto clujtravel.com sursa foto clujtravel.com

Primarul Emil Boc spune că în aceste zile se lucrează la hotărârea de Consiliu Local care va reglementa modalitatea de ridicare a maşinilor şi costurile procedurii.

Boc spune că imediat după intrarea în vigoare a hotărârii de Consiliu  Local le va acorda şoferilor o săptămână de graţie pentru a se familiariza cu noile prevederi. Mai exact, o săptămână de amenzi în cazul celor care aleg să-şi parcheze ilegal maşinile, fără însă a le fi ridicate autoturismele.


CITEŞTE ŞI

Atenție, șoferi! Se pot ridica din nou mașinile parcate neregulamentar


“Lucrăm la hotărârea de Consiliu Local ce va fi dezbătută în luna ianuarie cu privire la reglementarea ridicatului maşinilor. Avem cadrul prin hotărâre de guvern şi acum, printr-o hotărâre de Consiliu Local, dăm dreptul RADP-ului, din nou, să poată ridica maşini. Propunerea pe care o avem spre Consiliul Local este ca 547 de lei să coste ridicarea maşinii, transportul şi depozitarea pentru o zi a unei maşini parcate ilegal în municipiul Cluj-Napoca, iar în cazul în care nu se duce maşina de pe loc şi şoferul vine la faţa locului şi nu este încă ridicată plăteşte doar 294 de lei. În ce situaţii se ridică maşinile, lucrurile sunt foarte clare prevăzute de lege. Noi vom face o campanie consistentă de informare a oamenilor, să ştie că începând cu luna februarie, maşinile se vor ridica în municipiul Cluj-Napoca, iar hotărârea de guvern care a fost adoptată în 15 decembrie face referire foarte clar la situaţiile în care se pot ridica maşinile”, a spus Emil Boc la un post de radio.

Primarul a lăsat să se înţeleagă şi care sunt primele zone unde va trimite echipajele RADP-ului.


CITEŞTE ŞI

Se reia RIDICAREA MAŞINILOR LA CLUJ. Vezi de când începe "vânătoarea"?


„De exemplu, avem situaţii în Cluj, în centru lângă Continental, pe banda cu librăria Universităţii când în zona de preselecţie erau lăsate maşini. Aplicam amendă, de aici înainte se va aplica ridicarea maşinii. Sau avem sensurile giratorii. Dau exemplul sensului giratoriu de pe Izlazului din Mănăştur sau sensul giratoriu de pe Primăverii care este unul foarte, foarte circulat. Acolo sunt lăsate maşini în sensurile giratorii. Nu vom mai tolera asemenea măsuri. Pe Clinicilor există două benzi, din care una, de foarte multe ori este blocată, din nefericire, de maşini parcate neregulamentar pe care nu le putem ridica până când adoptăm această hotărâre, putem doar amenda şoferii. După ce intră în vigoare ridicarea, practic vor fi fluente două benzi. De asemenea, de pe pistele de biciclete, este dispoziţie imperativă «se ridică maşinile». După adoptarea hotărârii de Consiliu Local, propunerea pe care am formulat-o cu Poliţia Locală şi cu Poliţia Rutieră să lăsăm o săptămână şoferii pentru informare suplimentară. Vor primi pe parbriz amendă şi le vom spune că legea a intrat în vigoare şi se va ridica maşina «începând cu data de...», după ce hotărârea de Consiliu Local va fi aprobată şi va intra în vigoare. Vor fi amplasate pe acele străzi unde nu este posibilă parcarea semnul suplimentar de ridicare a maşinii. Evident că aceste semne de ridicare a maşinii nu se pot amplasa în sensuri giratorii, pe treceri de pietoni sau intersecţii pentru că ceasta este oricum interzis prin Codul Rutier. Dar, în restul locurilor unde oprirea este interzisă, şoferii să ştie că vor avea şi semnul acela suplimentar de avertizare că se ridică maşina”, a mai spus primarul Clujului.

CITEŞTE ŞI


Legea cu privire la ridicarea maşinilor parcate pe trotuar sau staţionate ilegal a intrat în vigoare

Primarul a adus din nou în discuţie soluţiile pentru traficul aglomerat: şcolile din centru să fie mutate în cartiere şi introducerea autobuzelor şcolare.

CITEŞTE ŞI

Şcolile din centru, mutate în cartiere şi “curăţate” de copii şi părinţi

“Discutăm foarte serios cu Poliţia Rutieră, cu Inspectoratul Şcolar, cu Poliţia Locală, cu şcolile să găsim soluţii pentru decongestionarea traficului din preajma liceelor mari din centru. Pe de-o parte, să continuăm politica de a descentraliza clase de la liceele din centru în cartiere. Să nu mai vină copiii din ciclurile I-IV, V-VIII, mai ales I-IV că aici sunt cele mai mari probleme, pentru a face şcoală în centru. Liceele din centru să aibă clase în cartiere cu aceeaşi profesori. Cu alte cuvinte, merg profesorii în cartiere şi nu vin elevii în centru. O clasă cu 35 de elevi înseamnă 35 de maşini în fiecare dimineaţă care vin şi parchează fie pe Avram Iancu, fie pe Kogălniceanu, fie în zona 21 Decembrie şi care creează un trafic infernal. A doua soluţie este, şi acuma se inventariază din ce cartiere vin copiii la şcoală în zona ultracentrală şi mă refer la elevii din ciclul primar, pentru a le pune autobuz cu destinaţie precisă din cartier pentru a deservi două şcoli. De exemplu, Bălcescu şi Şincai că sunt apropiate. Şi alte licee. Astfel încât copiii să vină cu un autobuz special, să fie duşi până la şcoală. În loc să vină 100 de maşini , vine un autobuz cu 100 de copii. Nu va fi uşor, înţeleg că fiecare părinte va dori să îşi ducă copilul de mânuţă până în clasă, înţeleg, şi eu am avut această grijă, dar trebuie să pregătim soluţii cel puţin la fel de sigur”, a mai precizat Boc.

Cât despre bugetul Clujului din acest an, acesta nu a fost încă definitivat.

“Pregătim proiectul de buget pe anul 2017, nu este o muncă deloc uşoară, pentru că nevoile sunt mari, banii sunt limitaţi, şi atunci trebuie să încerci să te încadrezi în bugete. Bugetul municipiului va fi aprobat la 45 de zile de la data adoptării de către Parlamentul României a bugetului naţional. Eu cred că de luna martie nu vom avea buget al municipiului şi asta înseamnă că tot în această perioadă vom lucra cu 1/12 din sumele de anul trecut pentru că până acum Guvernul nu a trimis la Parlament bugetul şi Parlamentul, evident, nu l-a adoptat”, a conchis Boc.

Situaţiile în care este posibilă ridicarea maşinilor parcate neregulamentar:

Autoturismele parcate pe trotuar sau staţionate neregulamentar vor putea fi ridicate din nou de autorităţi, potrivit noilor reguli incluse într-o Hotărâre de Guvern cu privire la circulaţia pe drumurile publice, document care a intrat în vigoare sâmbătă, 21 ianuarie.

Poliţia Rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor în următoarele cazuri:

a) vehiculul staţionat se afla în zona de acţiune a indicatorului “Staţionarea interzisă” însoţit de panoul adiţional “Ridicare autovehicule parcate neregulamentar”;
b) vehiculul staţionat blochează partea carosabilă de natură să împiedice desfăşurarea circulaţiei rutiere pentru cel puţin o bandă de circulaţie pe sens;
c) vehiculul staţionează pe partea carosabilă în locurile în care se interzice depăşirea;
d) vehiculul staţionează în intersecţii, inclusiv în intersecţiile cu circulaţie în sens giratoriu;
e) vehiculul obstrucţionează sau blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată adiacentă drumului public;
f) vehiculul împiedică sau blochează accesul la pistele pentru biciclete;
g) vehiculul staţionează în staţiile mijloacelor de transport public de persoane;
h) vehiculul staţionează neregulamentar pe partea carosabilă în afara localităţilor.

Ridicările de autoturisme parcate neregulamentar au fost declarate ilegale printr-o decizie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din luna mai 2015, care a admis un recurs în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi a decis că procedura de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor staţionate sau oprite pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

abonare newsletter