monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Angajaţii Primăriei şi ai Consiliului Judeţean Cluj intră în grevă. Care sunt nemulţumirile lor

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) anunță că angajații din administrația publică locală vor intra în grevă generală, întâi timp de o oră, apoi pe termen nelimitat, dacă revendicările lor nu sunt soluționate.

sursa foto rasunetul.ro

Angajații din primării și consilii județene se consideră discriminați în raport cu cei din administrația centrală, care, spun ei, au beneficiat de creșteri salariale de până la 70%.

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) a înaintat, marţi, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice notificarea privind declanşarea conflictului de muncă, ca urmare a refuzului Guvernului României de a soluţiona revendicările salariaţilor din primăriile şi consiliile judeţene.

“Prin adoptarea OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, personalul care îşi desfăşoară activitatea în consiliile judeţene şi primăriile de pe întreg teritoriul ţării a fost vădit discriminat în raport cu angajaţii din administraţia centrală, care au beneficiat de creşteri salariale de până la 70%. Constatând dezinteresul manifestat de către reprezentanţii Guvernului României faţă de problemele majore cu care se confruntă salariaţii din sectorul nostru de activitate şi faţă de situaţia disperată în care se află aceştia ca urmare a faptului că sunt şi rămân cea mai slab plătită şi discriminată categorie de salariaţi din sistemul bugetar, FNSA a declanşat conflictul colectiv de muncă la nivel naţional”, spune Valer Suciu, preşedintele FNSA.

Angajaţii din administraţia publică locală vor organiza următoarele forme de protest:

grevă generală de o oră în data de 5 iulie
grevă generală de o zi în data de 12 iulie
grevă generală pe termen nelimitat începând cu data de 19 iulie

Potrivit unui comunicat de presă al FNSA, revendicările salariaţilor din administraţia publică locală sunt următoarele:

Acordarea normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală – acolo unde resursele bugetare permit acest lucru. "Prin această modificare legislativă se elimină discriminările ca din acelaşi buget local al unei instituţii, unii salariaţi primesc acest drept iar alţii nu", se precizează în documentul citat.

Acordarea voucherelor de vacanţă pentru salariaţii din administraţia publică locală.

"Ţinând cont de faptul că salariile funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală sunt mai mici decât cele din administraţia publică centrală, majoritatea angajaţilor din administraţia publică locală având venituri salariale brute apropiate ca valoare sau chiar egale cu salariul minim brut pe economie (1.250 lei de la 1 mai 2016), solicităm majorarea salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală cu 25 %", mai spune Valer Suciu.

Eliminarea în totalitate a Art 32 (4) din OUG nr. 20/2016.

FNSA are la nivel naţional 35.000 de membri, funcţionari din primării, consilii judeţene şi instituţii subordonate.