NASA face un anunţ istoric: a fost descoperită "sora mai mare a Terrei"

NASA a anunțat o descoperire majoră realizată cu ajutorul telescopului Kepler. Este un pas în plus în căutarea vieții în afara sistemului solar, în interiorul galaxiei Calea Lactee.

sursa foto realitatea.net sursa foto realitatea.net

Astronomii americani au descoperit cea mai asemănătoare planetă cu Pământul din toată istoria observațiilor de până acum ale NASA.

Noua planetă este cu circa 60% mai mare în diametru decât Pământul şi se află la o distanţă de 1.400 de ani lumină în direcţia constelaţiei Cygnus.

Kepler-452b gravitează în jurul propriului soare, faţă de care se află la o distanţă cu 5% mai mare decât Terra, potrivit Mediafax.ro. Timpul petrecut pentru o rotaţie completă este de 385 de zile, faţă de 365 în cazul Pământului.

Conform oamenilor de ştiinţă, Kepler-452b are şanse mari să fie o planetă telurică, cu zone stâncoase şi apă, însă masa şi compoziţia acesteia nu au fost încă determinate.

De asemenea, deocamdată nu există dovezi privind existenţa unor forme de viaţă pe această planetă, potrivit sursei citate.

Misiunea Kepler vânează încă din anul 2009 planetele locuibile din Calea Lactee. De atunci, au fost identificate peste 4.000 de exo-planete (în afara sistemului solar) care nu întrețin extreme (prea fierbinți sau prea înghețate) care să nu permită găzduirea vieții.

În luna aprilie a anului trecut, astronomii au descoperit cea mai apropiată planetă ca aspect general de Terra, căreia i-au spus Kepler-186f.

Planeta se află la 500 de ani lumină de Pămânr și orbitează o stea roșie pitică în constelația Cygnus.

La începutul acestei săptămâni, miliardarul rus Yuri Milner și celebrul fizician Stephen Hawking au anunțat inaugurarea unui proiect de 100 mil. dolari pentru a descoperi semnele unei civilizații extraterestre în spațiul cosmic.

Etichete: planeta pamant nasa