Actualitate

Guvernul a modificat, prin OUG, modul de schimbare a evidenţei din Registrul electoral

Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă privind operaţionalizarea Registrului electoral şi modificarea Legii 33/2007 referitoare la alegerile pentru Parlamentul European, programate pentru luna mai a acestui an.

Înregistrarea şi actualizarea datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot în Registrul electoral se realizează de către persoane autorizate de primari, prevede OUG adoptată miercuri de Guvern, care mai stabileşte că delimitarea secţiilor de votare se comunică anual, până la 1 martie, potrivit Mediafax

Documentul prevede că listele electorale permanente se întocmesc şi se tipăresc de către primari, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral. Listele se întocmesc într-un exemplar oficial, se semnează de primar şi de secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi se păstrează într-un registru special cu file detaşabile de secretarul unităţii administrativ-teritoriale.


În termen de 10 zile de la tipărirea listelor electorale permanente, primarul este obligat să pună la dispoziţia competitorilor electorali, la cererea şi pe cheltuiala acestora, copii ale listelor electorale permanente. Primarul este obligat să comunice Autorităţii Electorale Permanente orice modificare în listele electorale.

Înregistrarea şi actualizarea datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot înscrise în Registrul electoral se realizează, în mod permanent, de către persoane autorizate de primari, prin dispoziţie, cu sprijinul filialelor şi birourilor Autorităţii Electorale Permanente. Persoanele autorizate de primari, prin dispoziţie, operează direct în Registrul electoral, pe baza documentelor oficiale prezentate de persoana interesată sau comunicate de autorităţi, potrivit atribuţiilor ce le revin conform legii.


Radierea din Registrul electoral a unei persoane se face în caz de deces, pierdere a cetăţeniei române, interzicere a exercitării drepturilor electorale sau de punere sub interdicţie.

Actualizarea datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot înscrise în Registrul electoral sau radierea acestora din Registrul electoral se realizează în cel mult 24 de ore de la data luării la cunoştinţă de către primari a cazurilor care impun actualizarea sau radierea, după caz.


Autoritatea Electorală Permanentă actualizează Registrul electoral cu datele şi informaţiile furnizate, în cel mult 10 zile lucrătoare de la data primirii acestora.

Până cel mai târziu cu 30 de zile înaintea datei votării, primarii aduc la cunoştinţă publică, cu ajutorul prefecţilor, delimitarea şi numerotarea fiecărei secţii de votare, precum şi locurile de desfăşurare a votării, în condiţiile stabilite de Autoritatea Electorală Permanentă, prin hotărâre.

abonare newsletter