Actualitate

Uioreanu: „Dragă RATUC, nu eşti în stare să deserveşti 5500 de oameni, dar vrei să deserveşti zona metropolitană?”

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, a declarat, joi, că va impune o serie de măsuri firmelor care vor câştiga licitaţia pentru transportul judeţean în legătură cu frecvenţa curselor şi a numărului de staţii, întrebându-se totodată dacă RATUC nu este în stare să deservească populaţia care lucrează în parcurile industriale Tetarom, cum va deservi o zonă metropolitană.

Horea Uioreanu a răspuns acuzaţiilor venite din partea consilierilor judeţeni PDL legate de sabotarea transportului metropolitan, precizând că de la 1 ianuarie, RATUC va putea deservi cetăţenii din Feleacu, după ce acest traseu nu a fost inclus în pachetul de licitaţii.

„Problema pe care vreau să o expun se referă nu la organizarea transportului metropolitan, ci mai degrabă de dezorganizarea transportului metropolitan. Am de făcut o serie de propuneri. O sentinţă care e executoriue eu cred că trebuie pusă în aplicare. Cum am mai spus-o, nu s-a făcut niciun demers în sensul transformării RATUC  în societate comercială, riscul major, care acum a devenit o certitudine, era ca de la 1 ianuarie locuitorii acelor comune să rămână fără niciun fel de transport în comun. În urma hotărârii de consiliu judeţean care a fost suspendată, totuşi, mai există o hotărâre ulterioară, cea legată de Feleacu, a căror linii nu vor fi supuse licitaţiei, deci există posibilitatea aşa de probă ca RATUC, când se va transforma în societate comercială, când va obţine toate autorizaţiile şi toate avizele de funcţionare, să poată deservi acea populaţie ca mică mostră”, a declarat Uioreanu.


Mai mult, acesta susţine că nu există nicio şansă ca acum, în perioada sărbătorilor de iarnă RATUC să facă demersurile pentru transformarea în societate comercială.

„Dar eu cred cu tărie că această transformare şi acele avize nu vor putea fi obţinute de către această regie pentru că nefăcându-se niciun demers de o lună de zile nu văd nicio grabă în timpul sărbătorilor ca cei de la primărie, sub coordonarea directă a lui Alexandru Coroian, să şi facă aceste lucruri. Consiliul Judeţean Cluj susţine şi sprijină doleanţele cetăţenilor care doresc să se facă un transport metropolitan propriu, dar atrage atenţia că cei de la primărie nu au făcut niciun fel de demers”, a mai adăugat preşedintele CJ Cluj.


„Până se lămureşte situaţia la celelalte linii RATUC are şansa să demonstreze că de la 1 ianuarie, transformat în societate comercială, va putea să deservească locuitorii din Feleacu. Sunt foarte curios să văd dacă într-adevăr RATUC este în stare să deservească o zonă metropolitană. Aştept un demers din partea lor pentru transformarea RATUC în societate comercială. E bine că va face un exerciţiu în zona Feleacu”, a mai precizat preşedintele CJ Cluj.

Propuneri pentru câştigătorii licitaţiei

Uioreanu a declarat că va impune o serie de măsuri operatorilor de transport care vor câştiga licitaţia pentru transportul în judeţ.


„Dacă într-adevăr există o deschidere din partea celor de la primărie şi într-adevăr vor să servească  pe cei din zona metropolitană cu care s-au asociat, cred că putem discuta o serie de măsuri care se pot lua. Unele, le voi impune eu, sunt legate de frecvenţa curselor şi a numărului de staţii pe traseele acelor firme care vor câştiga licitaţia pe zona metropolitană. Acele frecvenţe şi acele staţii vor fi discutate cu primarii din acele comune. O altă măsură este obligarea operatorilor să monteze în staţiile de parcare automate de bilete pentru ca cetăţeanul să nu mai fie nevoit să facă coadă la autobuze, ci în mod civilizat cetăţeanul să-şi procure bilet înainte de a se urca în autobuz şi pentru scurtarea timpului de aşteptare, unificarea traseelor, următorul pas pe care îl vom face şi demersul va fi susţinut şi de consilierii locali ai USL va fi posibilitatea ca operatorul de transport judeţean să oprească în staţiile RATUC din Cluj-Napoca şi intersectarea traseelor acelor transportatori care deservesc comunele cu traseele transportului din municipiul Cluj-Napoca. Vreau ca o parte din staţiile RATUC să deservească şi cetăţenii din comunele limitrofe, viitoare beneficiare ale transportului metropolitan”, a mai precizat Uioreanu.

Probleme cu RATUC

Uioreanu a atras atenţia că foarte mulţi cetăţeni se plâng de calitatea transportului spre parcurile industriale.


„Legat de zona parcurilor industriale I şi II şi cele din zona Bulevardului Muncii, RATUC-ul nu dă semne să deservească 5500 de oameni. Ba mai mult, există o adresă din partea RATUC în care o hotărâre se va lua după 1 ianuarie, dânşii nu se grăbesc. Dacă nu eşti în stare să deserveşti două locaţii, vei fi în stare dragă RATUC transformat în societate comercială să deserveşti o zonă metropolitană?”, a conchis Uioreanu.

abonare newsletter