Actualitate

Un grup de restaurante de lux îşi aşază clienţii la masă în funcţie de aspectul fizic

Două restaurante de lux din Paris, Le Georges şi Café Marly, au fost acuzate de snobism estetic după ce două foste angajate au dezvăluit că oaspeţii sunt aşezaţi la mese în funcţie de aspectul fizic.

Un grup de restaurante de lux îşi aşază clienţii la masă în funcţie de aspectul fizic Un grup de restaurante de lux îşi aşază clienţii la masă în funcţie de aspectul fizic

Astfel, fraţii Thierry şi Gilbert Costes proprietarii restaurantelor Le Georges, situat pe terasa centrului Pompidou, cu o vedere impresionantă asupra Parisului, şi Café Marly, situat lângă Luvru, ar fi dat instrucţiuni clare personalului să ofere locurile mai bune la mese clienţilor cu aspect fizic plăcut.

"Cei care arată bine sunt conduşi la locurile mai bune, astfel încât poată fi văzuţi de ceilalţi, iar cei care arată mai puţin bine sunt conduşi spre locurile din colţurile sălii", au declarat două foste angajate săptămânalului francez Le Canard Enchaîné.


Acestea au precizat că aceeaşi regulă se aplică şi personalului, femeile care doresc un post la aceste restaurante trebuind să aibă înălţimea şi fizicul unui top-model.

Grupul Costes, condus de fraţii Thierry şi Gilbert Costes, deţine mai multe restaurante şi cafenele din Paris, precum şi hoteluri şi cinematografe.


Gilbert Costes şi-ar fi făcut un obicei din instruirea personalului cu privire la "principiile de frumuseţe" ale grupului Costes: "Dacă oamenii arată bine, îi aşezaţi aici, dacă nu, îi aşezaţi dincolo!"

Dacă, din întâmplare, un oaspete cu un aspect fizic mai puţin plăcut este aşezat la o masă mai bună, personalul este admonestat, proprietarii susţinând: "Toată lumea îi vede când intră, ne strică imaginea".


Politica de angajare a personalului feminin este, de asemenea, foarte strictă: femeile cu vârsta peste 30 de ani şi care au mai puţin de 1,70 m înălţime nici nu ar trebui să aplice pentru vreun post al grupului Costes, conform surselor citate.

Etichete: angajati clienti paris
abonare newsletter