Actualitate

Gaură în bugetul local: Primăria trebuie să achite 90.000 lei în urma proceselor pierdute

Primăria Cluj-Napoca a pierdut patru procese, în ultima perioadă: cu două asociaţii de locatari, cu o bancă şi cu o firmă, iar acum trebuie să plătească cheltuielile de judecată, dar şi cheltuielile de bloc ale uneia dintre asociaţii.

O asociaţie de locatari de pe strada Aurel Suciu, din cartierul Gheorgheni a câştigat un proces cu Primăria Cluj-Napoca, iar acum autorităţile locale trebuie să plătească, din bugetul local, 2.700 lei cheltuieli de judecată plus 17.100 lei cheltuielile de bloc ale unor chiriaşi rău platnici. Povestea a început în anul 2005 când Primăria a repartizat adăpostul de protecţie civilă de la subsolul unui bloc de pe strada Aurel Suciu, unor familii nevoiaşe. De-a lungul timpului, locatarii nu şi-au achitat cheltuielile comune astfel că asociaţia de locatari s-a văzut nevoită să dea în judecată Primăria pentru recuperarea banilor. Potrivit proiectului de hotărâre de Consiliu Local prin care s-a votat aprobarea achitării sumelor respective, familiile care au locuit în subsolul blocului, pe lângă faptul că nu şi-au achitat cheltuielile comune, s-au branşat ilegal la reţeaua de curent electric, au adus persoane fără adăpost în locuinţă şi nu au păstrat curăţenia în subsol. “Subsolul este foarte murdar şi degajă un miros foarte greu. Subsolul este folosit de aceştia în mod constant, în fiecare seară, ca loc de adunare, iar cele două familii fac scandal, mizerie şi consumă alcool”, se arată în proiectul de hotărâre.

În anul 2010, asociaţia de locatari a dat în judecată Primăria, după ce înainte au avut loc discuţii cu reprezentanţii autorităţilor locale pentru rezolvarea pe cale amiabilă a problemei. Anul trecut, în decembrie a fost pronunţată decizia definitivă şi irevocabilă.


21.000 lei pentru revizia unei centrale termice de bloc

Primăria a mai pierdut un proces cu o asociaţie de locatari. În noiembrie 2010, asociaţia de locatari Timişului, Blajului, Rodnei a încheiat un contract cu o firmă pentru revizia şi verificarea tehnică a centralei termice a blocului. O lună mai târziu, locatarii au cerut Primăriei să le achite contravaloarea pieselor de schimb înlocuite la central de pe scara blocului, obligaţie care intră în sarcina Primăriei, potrivit deciziei instanţei. Autorităţile locale au refuzat să plătească pe motiv că plata revine locatarilor astfel că asociaţia de locatari a dat în judecată Primăria şi a câştigat anul trecut. Acum, din bugetul local vor fi cheltuiţi aproape 21.000 lei pentru piesele de schimb ale centralei termice şi 2.000 lei cheltuieli de judecată.

Pe viitor, Primăria Cluj-Napoca are în plan să dea centralele termice în administrarea Regiei de Termoficare astfel încât să nu mai fie nevoită să achite astfel de cheltuieli. “Asociația de locatari a plătit o perioadă cheltuielile de întreținere pentru 25 de centrale termice și există o decizie judecătorească care spune că noi suntem obligați la plată. Vrem să dăm pe viitor în administrarea Regiei de Termoficare ca noi să nu mai fim obligați să plătim pe viitor”, au declarat reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.


Bani şi pentru procesele cu o bancă şi o firmă

Primăria Cluj-Napoca mai are de achitat cheltuieli de judecată și către firma Optilens Prodserv (aproximativ  23.500 lei) și Banca Comercială Intesa San Paolo România (peste 6.700 lei cheltuieli de judecată și încă 4.000 euro pentru anumite servicii).

Proiectele de hotărâre privind plata acestor sume către asociațiile de locatari și cele două firme au fost votate în unanimitate în cadrul ședinței de Consiliu Local de joi.

abonare newsletter